ביבס ובלאיש: סיפור אהבה
הנפוטיזם של ביבס מגיע לפסגות חדשות: חיים בלאיש, פעיל מרכזי של ביבס במערכת הבחירות ואשר מוזכר שוב ושוב בטורי הרכילות כחבר של ביבס, מונה השבוע לתפקיד בכיר בעירייה. העירייה הסתירה בהודעתה לעיתונות את קשריו של בלאיש עם ביבס.
עיריית מודיעין הפיצה אתמול לעיתונות את ההודעה הלקונית להלן:
סגן מנהל חדש לאגף שיפור פני העיר נבחר אמש בעיריית מודיעין, מכבים-רעות. המועמד שנבחר, מבין תשעה מועמדים, הוא חיים בלאיש, תושב רעות שפרש מצה"ל בדרגת סגן אלוף לאחר שירות של 25 שנה. בלאיש שירת בחיל האוויר ובין תפקידיו הרבים שימש כנציג החיל בארצות הברית. לאחר שחרורו מצה"ל עבד כסמנכ"ל שרות ותפעול במגזר הפרטי.
בלאיש יחליף בתפקידו את סגן מנהל אגף השפ"ע ניסים חביב שהחליט לפרוש ולהתפטר לפני מספר שבועות מסיבות אישיות. בלאיש צפוי להתחיל בחפיפה לקראת כניסתו לתפקיד בעוד מספר שבועות.
מה שעיריית מודיעין הסתירה בהודעתה לעיל זו העובדה שבלאיש היה פעיל בולט של ביבס במערכת הבחירות לראשות העיר של 2008 כאשר הוא הוביל את מה שכונה “צוות האס של ביבס” אשר הוביל למהפך במגמות ההצבעה ברעות. בלאיש גם מוזכר שוב ושוב בטורי הרכילות כחבר של ביבס.
להלן לקט ממה שגוגל מספר לנו על הקשר בין חיים בלאיש לבין חיים ביבס:
1. חיים בלאיש אוהב את ביבס
מתוך דיווח של אורלי זינגר ב-GO443:
חיים בלאיש, האיש והשלט, עמד בכל בוקר בשעות המוקדמות ולקראת ערב בכדי לברך את היוצאים מהעיר והנכנסים אליה חזרה. רצינו להזכירכם, שלפני 5 שנים אותו השלט הוחזק על ידי אותו בלאיש, רק עם שם אחר – משה ספקטור. השלט של ספקטור מאז מצא את מקומו במשרד ראש העיר ואצל בנו, שי.
חיים בלאיש אוהב את ביבס (צילום: אורלי זינגר באדיבות GO443)
2. בלאיש הנחה את ערב חגיגת הניצחון של ביבס לאחר הבחירות
מתוך הדיווח של איילת גל ב-GO443 על האירוע:
אמש התקיים כינוס הניצחון של מטה ראש העיר הנבחר, חיים ביבס. עשרות פעילים חגגו במקום, ברכו ונהנו מהכיבוד והאווירה הטובה. הפעיל הבלתי נלאה, חיים בלאיש, הנחה את האירוע ופתח אותו באימרה "אני לא חיים ביבס, אני חיים ב', אני לא ביבס חיים, אני בלאיש ח' ".
מתוך הדיווח של אורלי זינגר ב-GO443 על האירוע:
חיים בלאיש הנחה את הערב והתקשה להיפרד מהשלטים הצבעוניים שהכין לטובת מערכת הבחירות שזה עתה הסתיימה. אחד השלטים תפס את מקומו כתפאורה על הבמה, ובמקביל הגיש הבלאיש לביבס תמונה ממוסגרת שהורכבה מהתמונות המספרות על הפעילות בימים האחרונים של הבחירות. במרכז התמונה נכתב שמו של ראש העיר הנבחר ובקצה הוצב סמל אס.
בלאיש מגיש לביבס את התמונה המתעדת את פעילות צוות האס למען ביבס (צילום: אורלי זינגר, באדיבות GO443)
3. ביבס ובלאיש זוג יונים
מתוך דיווח של אורלי זינגר ב-GO443 באוקטובר 2009 אודות טכס הנחת מזוזה לחנות הירקות שנפתחה בסלומון סנטר:
4. צפוף וחם
דיווח נוסף של אורלי זינגר ב-GO443 המזכיר את בלאיש כחבר של ביבס:
ראש העיר, חיים ביבס, הגיע לישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר היישר מביקור במחנה תנועת הנוער הצופים ביער חרובית. ביבס ביקר את שני השבטים ששהו במקום ובשניהם העניק פרסים למצטיינים. חיים לא הגיע לשם לבד, אלא בליווי דובר העירייה, אלעד שמעונוביץ, העוזרת האישית דנה דקו מדנס, מנכ"ל החברה הכלכלית דורון ברק והחבר חיים בלאיש. לא היה צפוף במכונית?
ביבס ובלאיש בחגיגת בר המצווה של בנו של בלאיש (צילום אורלי זינגר, באדיבות GO443)
אזכיר כי ביבס גם מינה את ראש מטה הבחירות שלו דורון ברק לתפקיד מנכ”ל החכ”ל, את אלעד שמעונוביץ שהיה דוברו “בהתנדבות” במערכת הבחירות לתפקיד דובר העירייה, את מספר 4 ברשימתו מיכל ענבר פרפרי לתפקיד סמנכ”ל העירייה (תפקיד שלא היה קיים קודם לכן), וגם מקורבים נוספים של ביבס זכו בכל מיני ג’ובים זוטרים בעירייה ו/או חברות הבת שלה.
להלן השאלות שצריכות להישאל לדעתי בקשר למינוי הנ”ל:
-
מהו הניסיון של בלאיש בתחום השפ”ע (שיפור פני העיר) שהפך אותו למועמד עדיף על פני שאר שמונת המועמדים שהתמודדו על התפקיד?
-
מי הם חברי הוועדה שבחרה בבלאיש?
-
האם המידע הנ”ל על קשריו של בלאיש עם ביבס עמד לנגד הוועדה, או שמא מידע זה הוסתר גם מחברי הוועדה?
-
האם עיריית מודיעין נהפכה לבאסטה הפרטית של ביבס?
____________________________________________________________
נהניתם מהפוסט הזה? שתפו אותו עם חבריכם ושכניכם באמצעות רשימות התפוצה שלכם או באמצעות פייסבוק וטוויטר באייקון share/save לעיל. ניתן להירשם כאן לקבלת פוסטים חדשים בבלוג ישירות לתיבת המייל שלכם או להתעדכן ב-RSS
או ב-בפייסבוק
או ב-טוויטר
. אם יש לכם טיפ או מידע מעניין לתרום לבלוג אתם מוזמנים לכתוב אלי ל- watch at modiin dot us. ביחד נשפיע!
22 בדצמ', 2010



22 בדצמבר, 2010 בשעה 15:36
יקי שלום
תגיד בלאיש זה לא האיש שהביא ספקטור בעת שהיה במצוקה ולא יכול היה להביא אף אחד אחר לישיבת מועצת העיר?
זה לא הבלאיש שאמר לאיש היקר גיורא גורן שהוא מתביש שהיה מפקד שלו בחיל האויר?
זה לא הבלאיש שתמיד שיחק תפקיד מרכזי במדיניות ההפרד ומשול של ספקטור?
אז אם זה אותו הבלאיש אז למה לא מגיע לו פרס על מה שעשה לטובת בעליו? בתפקיד האו האו האו his masrtes voice
נדמה לי אולי שזה אותו הבלאיש שבשנת 2007 כשנבחרתי לועד עמותת נאות רעות עם חברי (דאז) עמיקם גיורא יצחקי מכס שאמר לכל מי שרצה לשמוע כי צריך לפרק את עמותת נאות רעות
וכשפניתי אליו לאחר הקדנציה הזו לממש את המלצתו אפילו לא ענה לי…
22 בדצמבר, 2010 בשעה 20:34
מה קורה ומי קורא .
מה הפלא, המדינה שלנו מתנהלת כך.בלוגרים באים ובלוגרים הולכים .
אף עיתון סוג ז שמתפרנס מבעל המאה לא מתייחס .מחפש צהוב וזהוב. אם הידיעה לא מפרנסת אז, בהחלט, לא חשוב אם אמת.עיתונות רדודה לא חוקרת לא בוחנת ולא חושבת .סתמית .. היא לא תתייחס למה שאתם מביאים כאן.
צדק מי שניבא שאנחנו נהייה רפובליקת בננות .רואים זאת בכל מוסד או משרד(למעט הפרטיים). רק רדידות מתקבלת כאן, זה רוב העם וזאת המדינה.
וכן , הגולם קם על יוצרו. אם לא תקום זעקה אמיתית ומכוונת להציל את המדינה,
תהיו בבחינת "הכלבים נובחים והשיירה עוברת" .
אם כבר .תעשו זאת בגדול ברעש שירעיד את אמות הסיפים. אולי זה יעזור . צריך להשתמש בכלים שאנשים אלו מבינים
אם לא חבל על הזמן,ועוד יותר חבל על המאמץ של האצבע שמקלידה
22 בדצמבר, 2010 בשעה 22:08
"הבאש הבאיש בעמו בישראל" ספר שמואל
22 בדצמבר, 2010 בשעה 23:19
אפי, הבעיה בעיני היא ביבס ולא בלאיש.
נאוה, מסכים איתך לגבי חשיבות התגייסות התקשורת לנושאים חשובים ולביקורת על השלטון. אולם בעידן הרשתות החברתיות, אנחנו יכולים לעשות לא מעט רעש בעצמנו. נסי לשתף את הפוסטים כאן עם חברייך בפייסבוק, במייל וכו'. בתחתית כל פוסט יש אופציה לעשות LIKE/RECOMMEND ויש כפתור share/save שמאפשר שיתוף הפוסט במגוון רשתות חברתיות. אל תאמרי "תעשו" אלא הטי כתף גם את. אני ואת נשנה את העולם.
22 בדצמבר, 2010 בשעה 23:58
אני לא לבד , ממתין בסבלנות אין קץ ואעשה ככל יכולתי וכוחי לעשות את המוטל עלי כאזרח שמעוניין להמשיך לחיות כאן.
בשיחות סלון אנחנו מבינים שזה כבר מתחיל להיות מסוכן.
זה לא רק כאן
היו לפני שנים רבות שתי פרות קדושות (חינוך, צבא)מה שקורה פה קורה גם שם.
אנשים מצליחים מוצלחים ישרים בעלי חזון אידאולוגי לא יכולים להתמודד על-מנת להוביל את המדינה, גם בגלל שיטת הבחירה (מאז הפריימריס,הרוב מצטרפים מטעמי כדאיות ולא אידאולוגיה) וכדי לנצח בחירות לא המשכיל יזכה כי אם אחד שיודע לשרוד את השכונה והרחוב: תבטיח , תשמור. תחייך ,דבר חלקלקות תחלק שלל ותיבחר.
ואזזזז תראה לכולם מי אתה. מי בעל המניות שוכח שאנחנו בעלי המניות והוא זמני .
אנחנו מעדיפים לשבת מול הפוטון .השוק הפרטי מעוניין בנו . לעוד רגע ניתן לנערנו להוביל יש להם אמביציה להיות מישהוא. הרוב השותק עייף מזה
אבלללללללללל זה כבר מתחיל להיות מסוכן ההדרדרות הפכה למפולת והאזרחים מתחילים להבין (ראה יאיר לפיד ויש עוד הרבה שבאמת אכפת להם ואז נקרא" מי לה' אלי"
23 בדצמבר, 2010 בשעה 9:43
בלי להכנס לנושא הפוליטי – התייחסנו השבוע בגל גפן לעניין הקרבה הזו של בלאיש לספקטור ולביבס. אין ספק שבלאיש הוא אדם ראוי אבל ברור שהקרבה לשניים הנ"ל לא עשתה לו "נזק" בוועדת המכרזים, הבה נאמר.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 12:30
בכותרת הידיעה הלא חתומה בגל גפן (העורך כנראה מתבייש לחתום על ידיעות שלו) אין שום איזכור לקרבה לביבס:
"מקורבו של ראש העיר לשעבר ספקטור מחליף את נסים חביב באגף שפ"ע"
בגוף הידיעה בגל-גפן כל הנושא מוזכר בחצי משפט:
"בלאיש מקורבו של ראש עיריית מודיעין לשעבר משה ספקטור ומי שעשה רבות לבחירתו של ראש העיר המכהן ביבס"
כנראה שבגל גפן חושבים שבלאיש מונה בגלל קרבתו לספקטור
23 בדצמבר, 2010 בשעה 14:16
לולא הקרבה לספקטור אתה חושב שבלאיש היה מתגייס להמלכתו של ביבס?
1. כן.
2. לא.
3. עזוב אותי באמא'שך
אחרי שנסגרו בפניך במות אחרות, מזל שנשאר לך הבלוג בו אתה יכול לתת כותרות כראות עיניך. בעידן הבלוגים והאינטרנט כל אחד יכול לחרטט כראות עיניו.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 14:38
מר גרפל, תתפתל ככל שתרצה, עדיין השורה התחתונה היא שבחרת לתת את הדגש על פרט ישן אשר הרבה פחות רלבנטי למינויו של בלאיש, במקום לתת את הדגש על קרבתו של בלאיש לביבס, כפי שתיארתי בפוסט לעיל.
או שאינך מבין את הרציונל מאחורי המינוי, או שאתה מטפל בביבס בכפפות של משי. כך או כך לדעתי זה טיפול עיתונאי חפיפניקי שאופייני לך מאוד. אין פלא שאתה מתבייש לחתום על הידיעות הללו.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 15:00
"בעידן הבלוגים והאינטרנט כל אחד יכול לחרטט כראות עיניו".
אמירה דינוזאורית…
23 בדצמבר, 2010 בשעה 15:11
עוד תושב מבולבל, באמירה הנ"ל גרפל מנסה לחקות את דובר העירייה אלעד שמעונוביץ , שמגיב באופן דומה כאשר העיתונים מבקשים את תגובתו לביקורת שנמתחת על העירייה במודיעין ווטש (עיין למשל בעמ' 28 בגיליון השבוע של "העיר ערי מודיעין").
שים לב שגל-גפן גם לא ביקר את העירייה השבוע על הסתרת המידע על הדיון בבג"ץ וגם לא הביא את תגובת שמיים נקיים שביקרה את העירייה על כך שניכסה לעצמה את הקדמת לו"ז שיפוץ המסלולים.
דובר העירייה אלעד שמעונוביץ היה כתב ב"מודיעין ניוז" כאשר גרפל היה עורך המקומון, ואם אני לא טועה גרפל הוא זה שקלט את שמעונוביץ בעיתון. לא מן הנמנע והיחסים הללו בין השניים מספקים את ההסבר לביקורת המרוככת על ביבס בגל-גפן.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 15:54
פשוט האמירה הזאת הזכירה לי טור אומלל שכתב בזמנו נחום ברנע נגד בלוגים, ובו הוא למעשה הוכיח עד כמה הוא מנותק מההווייה העכשווית, והצטייר כדינוזאור שלא מסוגל להסתגל למציאות המשתנה.
יש הרבה שאנשים בפרינט (עולם הולך ונעלם) שפשוט לא מסוגלים להתמודד עם המציאות החדשה של עולם התקשורת, ובמקום להתמודד עם האמור בפוסטים באופן ענייני, הם פשוט משמיצים את כל הבלוגוספירה (שלא לומר מולטיספירה). לטעמי, זה דווקא מבטא רגשות נחיתות וחשש.
אפרופו השיפוצים בנתב"ג מסתבר שגם ההצלחתו של חולון בבג"ץ הולכות ומתמסמסות:
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3459401,00.html
אני מציע שתראה שם את ההתייחסות של השופטים לנושא בכללותו לאור שביתת הפרקליטים. תראה שצדקתי: זה פשוט לא נתפס בעיניהם כעניין מספיק חשוב ודחוף להתעסק בו בזמן השביתה, ולכן הם לא נותנים צווים.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 16:07
ממתי חותמים על הודעות דוברות? לא הבנתי. לקחנו הודעת דוברות ועשינו לה התאמה רלוונטית. האם ההתאמה הזו ראויה לקרדיט? בעידן האינטרנט והבלוגים כל חירטוט כנראה, ראוי לזה.
ד.א: אוי לנו ואוי לעם ישראל ולאברכים, אם מה שקוראים זה רק כותרות. בטקסט עצמו החיבור בין ביבס לבלאיש מוזכר שחור על גבי עיתון. אבל לעצלנים מניפולטיביים כמו יקי זה כנראה מאמץ עילאי לקרוא גם את את גוף הידיעות.
ד.א: בניגוד אליך אני לא סובל מאובססיה לביבס. אם עברת על טקסטים שלי הנוגעים אליו, בשנה האחרונה, תמצא שיש הכל מכל וכל. ואני בהחלט חושב שנכון לעכשיו ולמצבת הגורמים הפוליטיים הנמצאים בעיר, שתי קדנציות שהוא יעשה הם הדבר הנכון למודיעין. זו דעתי האישית. מה יילד יום ומי יהיה פה מחר כדי לקרוא תיגר על ביבס? רק אתה כנראה יודע.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 16:20
לעוד תושב מבולבל, המשעשע הוא שכאשר גרפל התחיל לעבוד כעורך GO443 הוא דווקא מיהר להספיד את הפרינט, אולם כעת לאחר שהוא חזר לפרינט, זמירותיו השתנו. אותו דבר כאשר גרפל הצטרף למטה הבחירות של מרחב לאחרי שחיזוריו אחרי ביבס נכשלו
קראתי את הלינק בכלכליסט, והוא דווקא מאשר שאין שינוי בהישג של ע' חולון שבניגוד לעיריית מודיעין הצליחה לקבל צו ביניים נגד נסיון רשויות התעופה לשנות את הסטטוס קוו ולקיים המראות לילה:
"בשלל דיונים שמתקיימים בנושא מזה חצי שנה, הוחלט בצו ביניים למנוע המראות בין 2:00 ל-5:00, למעט במקרים חריגים שידרשו הסבר מצד רשות התעופה האזרחית (רת"א), וזאת עד קיום דיון בנושא. "
בית המשפט לא מצא לנכון להיעתר לבקשה אחרת של עיריית חולון לשנות היתר לטיסות בין יום ה' ליום ו', על פי הסדר שקיים מזה 12 שנה.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 16:33
אכן, אך למיטב זכרוני בג"ץ נעתר בהתחלה ונתן צו גורף שאוסר המראות, ואח"כ לבקשת אל על סייג את הצו והתיר לאל על להמריא, ועכשיו נדחתה כליל הבקשה להפסיק את ההמראות של אל על. תראה את האמירות של רובינשטיין על כך שזה לא מצב לוחצני.
שים לב ששם היה מצב דומה שבעתירה כנגד ההמראות של אל על נציגי המדינה לא התייצבו לדיון ובג"ץ לא הסכים לתת צו בגלל זה.
ובקיצור – בג"ץ לא חושב שהסוגיה כזו קריטית שמחייבת מתן החלטות המשנות מצב קיים בעת שביתת הפרקליטים.
אני לא הייתי מסיק יותר מזה מההחלטה של בג"ץ גם בעתירה בעניין מודיעין.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 16:46
גרפל, אם עשית התאמות ותוספות לידיעה אז תחתום עליה – כמו למשל בידיעה ושבוע שעבר עליה חתומה שושי זוקוב המבוססת על הודעת דוברות עם תוספת של מנהל המרכז לשירות האזרח בעיריית מודיעין. ואם מדובר בידיעות העתק-הדבק שלא נגעת בהן – במקום להשאיר אותן לא חתומות מדוע שלא תכתוב בתחתית ההודעה שמדובר בהודעת דוברות העירייה, כדי הקוראים שלך ידעו שאתה משמש שופרה של עיריית מודיעין?
מצחיקה אותי ההיתממות שלך – רוב הקוראים מעיינים בכותרות בלבד ובוודאי שהם לא קוראים כל ידיעה בעיתון. לכן החשיבות הגדולה בניסוח הכותרת. מאחר וציטטתי לעיל מגוף ההודעה – אני דווקא קראתי אותה. כאשר אתה מכנה אחרים בשמות במקום להגיב לעניין אתה רק מעיד שאין לך תגובה עניינית לטענה (שמעונוביץ למד זאת ממך?)
כן, כבר הסתלבטתי על הבדיחה האומללה בה עורך גל-גפן מריץ מעל דפי עיתונו את ביבס לקדנציה שניה כפי שעשית בגל-גפן בחודש מאי.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 16:51
עוד תושב מבולבל, זכרונך בוגד בך. העתירה החדשה של ע' חולון שהוגשה לפני חודש נסובה רק סביב טיסות אל על ורק סביב הלילה בין ה' לבין ו', בהתאם להיתר שקיים משנת 1988:
"בדיון שנערך לפני יומיים הבהירה השופטת נאור כי צו הביניים שאוסר המראות ב"חלון הלילה" לא יחול על אל על בטיסות בין ימי חמישי לשישי ובערבי חג, בשל "היתר מיוחד" להמראות ספציפיות ומוקדמות יותר שלטענת אל על ניתן לה ב-1998. "
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3431261,00.html
23 בדצמבר, 2010 בשעה 17:08
אוקיי מקבל התיקון: זה לא היה סיוג של הצו אלא הבהרה של נאור שהצו לא חל על אל על.
ההבהרה של נאור הביאה להגשת העתירה החדשה והדיון האחרון היה במסגרת עתירה זו.
זה עדין לא משנה באופן עקרוני את מה שאמרתי – בג"ץ אמר במפורש שזה לא נושא לוחצני ואין מקום לתת צווים בזמן ישיבת הפרקליטים (ולמרות אמירתו המתלהמת של נרי ירקוני ששינה של מיליון אנשים זה כן נושא לוחצני וכו').
אני עדין בדעה שההחלטה היותר "דרמטית" היא ההחלטה מאוגוסט, שבה למעשה דחה בג"ץ את העתירה לצו ביניים. מה שקרה עכשיו בדצמבר לא היה שום דבר דרמטי, והמצב בתיק לא השתנה.
זה שהעירייה(או פרקליטיה) ניסתה לבצע מחטף בחסות השביתה לא מהווה שינוי דרמטי לטעמי.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 17:14
עוד תושב מבולבל, העתירה החדשה של חולון מתייחסת לטיסות המתקיימות רק פעם אחת בשבוע, וכאמור על פי היתר משנת 1998. זה באמת לא לוחצני, ועל פי הכתבה ראש עיריית חולון עצמו אמר כי הוא לא הרגיש בטיסות אלה. במקרה של מודיעין מדובר בשינוי סטטוס קוו ובמצב בו תושבים רבים מתלוננים על פגיעה בזכותם לשינה בלילה, מדי לילה.
אני מסכים איתך שאין שינוי דרמטי במצב מאז אוגוסט – זו העירייה שהכריזה בדרמטיות לאחר הדיון בתחילת נובמבר כביכול "בית המשפט קיבל את כל טענותיה", וכי מדובר ב"צעד חסר תקדים" המהווה שמירה על זכויות תושבי מודיעין. והנה מגיעה הדחיה הנוספת של בקשתה לצו ביניים ומציגה את המציאות במערומיה.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 17:28
אני לא יכול אלא לאחל לך לשנה החדשה את ביבס כראש עיר לעוד קדנציה ואת מרחב כיועץ משפטי לעיריית ירושלים. זה נראה מספיק טוב לחרב לך את המצברוח להרבה זמן.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 17:34
גרפל, הבחירות הבאות לראשות העיר הן ב-2013 ולא ב-2011 וכאמור מינויו של מרחב ליועמ"ש עיריית ירושלים זו בעיה של תושבי ירושלים, לא שלי.
מהניסיון [הפתטי] שלך לשנות את הנושא אני מסיק שאין לך תשובה עניינית לתגובתי האחרונה אליך לעיל
23 בדצמבר, 2010 בשעה 18:01
האמת היא שמינוי של אישיות פוליטית מעין כמוה כמו מרחב לתפקיד של יועץ משפטי של רשות מקומית כל כך גדולה כמו ירושלים הוא בעיני אקט ביזארי מעין כמוהו.
הייתיי מצפה שלתפקיד כזה ייבחר עו"ד שהוא משפטן מובהק בעל כישורים משפטיים רציניים. אני בספק גדול עד כמה היה למר מרחב זמן להתמקצע כאושיה משפטית ראויה בין פעילויותיו הפוליטיות השונות.
לטעמי יועצים משפטיים של עיריות בסדר גוד של ירושלים או תל אביב צריכים להיות אנשים שעסקו בתחום המשפט בפול טיים ג'וב ולא כחלטורה בין עיסוקיהם הפוליטיים.
אבל כמו שיקי אמר – זו עיקר בעיה של ברקת ותושבי ירושלים ולא של אנשי מודיעין.
ויש לי תחושה שברקת בחר במרחב לא בהכרח בשל כישוריו המשפטיים היוצאים מגדר הרגיל, ואידך זיל גמור.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 18:44
מבולבלי, מרחב, מידע אישי סביר, מזמן לא איש פוליטי והוא עורך דין/נוטריון פול-טיים. גם לפני ההתפטרות שלו מהמועצה הוא לא עסק בשום דבר פוליטי – כמובן בגלל שביבס אייד אותו. אני מצר על כך שאתה מזלזל בכישוריו המשפטיים של מרחב בלי לדעת יותר מדי מה אתה מדבר. אם לא הייתי מכיר אותך הייתי אומר שאתה לא רציני וחילטרת טוקבק "ביזארי.
אחד הדברים האחרונים שאפשר להגיד על ניר ברקת זה שהוא טמבל.
במאמר מוסגר אומר בקנאה שהלוואי על מודיעין תנופת התרבות המופלאה שהביא לירושלים.
אם חבר כנסת או גורם פוליטי מעיר אחרת שמחזיק בתואר עריכת דין היה מבקש להשתתף במכרז ייעוץ משפטי לעיריית מודיעין האם גם אז היית אומר שמדובר בביזאר?
I REST MY CASE
23 בדצמבר, 2010 בשעה 19:45
כנראה שהמושגים שלי ושלך לגבי מה זה "מזמן" הם שונים. למיטב ידיעתי, הבחירות התקיימו לפני קצת יותר משנתיים, מה שאומר שמרחב חדל להיות אישיות פוליטית רק לפני שנתיים.
אם עיסוק של שנתיים כעו"ד פול טיים זו הכשרה מספקת בשבילך להיות יועץ משפטי של רשות מקומית בסדר גודל של עיריית ירושלים, אנחנו שוב נבדלים בעולם המושגים שלנו.
כך לדוגמא, יוסף חביליו, שאותו מחליף מרחב הוא אדם שעסק בעריכת דין עשרות שנים (וזה לא אומר שאני מסכים עם כל מה שהוא עשה, אבל אי אפשר להתווכח על הניסיון המשפטי שלו).
אני לא אמרתי שברקת שהוא טמבל ואל תכניס לי מילים לפה. אני רק אומר (כי כנראה שאתה לא מבין בלי שאומרים במפורש) שלברקת יותר נוח להתנהל עם יועץ משפטי שהוא פוליטיקאי מאשר יועץ משפטי שהוא יועץ משפטי נטו ונטול אג'נדות פוליטיות. בוא נאמר שעם יועצים מהסוג הפוליטי אפשר להגיע להבנות יותר בקלות.
ולשאלתך האחרונה: אני מכיר היטב את עולם המשפט, זה שמישהו מחזיק בתואר עו"ד לא הופך אותו לבעל כישורים מתאימים להיות יועץ משפטי של רשות או של גוף ממשלתי, ואם גורם פוליטי, שאינו בעל ניסיון משפטי של ממש היה ממונה ליועץ משפטי של עירייה ובכלל כך עיריית מודיעין זו לדעתי עילה לפוסט נוסף של יקי ולבדיקת מבקר.
יועץ משפטי של גוף שלטוני הוא לא סתם עו"ד, הוא בעיקרון שלוחו של היועץ המשפטי לממשלה שאמור לפקח על השלטת החוק והמשפט בגוף השלטוני שלו הוא מייעץ. הלקוח האמיתי שלו הוא הציבור ולא ראש העיר.
הקלות שבה אתה מוכן למנות פוליטיקאי לתפקיד יועץ משפטי של גוף שלטוני מלמד למעשה עד כמה אינך מכיר את מהות התפקיד. אני סבור שתפקידים מסוג זה צריכים להימסר רק לידי מי שתחום עיסוקם המרכזי היה בתחום עולם המשפט בלבד בין אם מדובר בעורכי דין פרטיים ובין אם ניסיון מהמגזר הציבורי.
יש לי הרבה הערכה לברקת – המינוי הזה הוא לא אחד המהלכים המוצלחים שלו לטעמי.
23 בדצמבר, 2010 בשעה 23:15
מלים כדורבנות.
עוד תושב מבולבל – אני חותם על כל מילה בשתי תגובותיך האחרונות.
24 בדצמבר, 2010 בשעה 1:20
ואותי בכלל מרגיז שממנים לתפקידים בכירים בעיריה אנשי רעות שזו להם משכורת נוספת לפנסיה הגדולה שלהם, כאשר צעירים ומוכשרים מחפשים נואשות עבודה כדי לשלם את המשכנתא המעיקה, ואלה כמובן גרים במודיעין