ביבס עושה חרקירי?!
חיים ביבס עומד לחתום על הסכם עודפים עם רשימת "אחדות" הדתית בראשות חרל"פ, מהלך שבוודאי ירתיע בוחרים חילונים פוטנציאליים רבים מלתמוך ברשימתו. המרוויחה הגדולה לדעתי ממהלך זה זו בת בריתו הפוליטית "שחר עושים חינוך". האם זו הטעות הראשונה הגדולה של ביבס או שמא מהלך מחושב להקרבת רשימתו במועצה למען זכייה בראשות העיר?
איילת גל מדווחת ב-GO443 כי חיים ביבס עומד לחתום על הסכם עודפים עם "אחדות":
נודע לנו כי בין הסיעות "חיים למודיעין מכבים רעות" בראשות חיים ביבס ו"אחדות" בראשות מיכאל חרל"פ הושגו הבנות לגבי חתימת הסכם עודפים. כל שנותר הוא לצפות להוצאתם של הטפסים המתאימים מוועדת הבחירות המרכזית, בכדי לבצע באופן טכני את החתימה על ההסכם.
בשני המטות אישרו את הידיעה. ממטה חיים ביבס נמסר כי "באי כוח הסיעות יפגשו במהלך השבוע לחתום על הסכם העודפים".
יו"ר סיעת "אחדות", מיכאל חרל"פ, מסר בתגובה כי אכן הושגו הבנות, וזאת בהתאם לסקרים פנימיים שביצעה הסיעה. "בזכות הסכם זה נכניס למועצה את המנדט הנוסף שלנו. ההסכם הושג כבר בשלב כזה בשביל לא לאחר את הרכבת, כתוצאה מלקחי הבחירות הקודמות שבהן חתמנו הסכם עודפים עם רשימה שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה" אמר חרל"פ.
במידה והידיעה נכונה – מבחינתי רשימתו של ביבס ירדה מהפרק. אין שום סיכוי שהקול שלי יסייע להכניס למועצה את אחד מאנשי חרל"פ, ולדעתי ההסכם הזה יבריח מרשימתו של ביבס מצביעים חילונים פוטנציאליים רבים.
השותפה הטבעית של ביבס להסכם עודפים – עימה הוא גם חתם על הסכם עודפים בבחירות 2003 – זו רשימת "שחר עושים חינוך", אשר ביניהם היה שת"פ הדוק בקדנציה האחרונה. שמעתי גרסא על פיה גם ביבס וגם מויש לוי מעריכים כי צפויה להם יתרת קולות גבוהה, והם מעדיפים לחבור עם רשימות להם הם מעריכים תהיה יתרת קולות נמוכה, כדי שכל אחד מהם יביא מנדט נוסף (וביחד שניים), שזה עשוי להביא מנדט אחד יותר מאשר חיבור בין שניהם. לדעתי כל חישוב כזה בנקודה זו של הזמן הוא מאוד ספקולטיבי, וקשה לי מאוד להאמין שזו הסיבה, מה עוד שגרסא זו אינה מביאה בחשבון את אפקט דחיית המצביעים החילונים מרשימתו של ביבס.
המרוויחה הגדולה לדעתי מעיסקת ביבס-חרל"פ זוהי תנועת "שחר עושים חינוך", אשר הודיעה כי תחתום על הסכם עודפים עם תנועת "הדרך" בראשות וינרב. מס' 2 של וינרב היא לבנה שיפמן, אישה אשר אני מכיר ומוקיר, השייכת אף היא לקהילת "יחד" שמזוהה עם "שחר", ומבחינתי כמצביע פוטנציאלי של "שחר" אשמח אם הקול שלי יכניס מנדט נוסף ל"שחר" או את לבנה שיפמן למועצה. לולא הייתי מכיר את ביבס ולוי הייתי מציע תסריט לפיו מויש לוי תמרן את ביבס ומכר לו את הרעיון להתחבר עם "אחדות" כדי ש"שחר" תוכל לקטוף את מצביעי ביבס ולצחוק כל הדרך אל הקלפי – אולם מויש לוי אינו פוליטיקאי כזה ערמומי וביבס הוא לא פראייר. מאידך, גם אני יכול לטעות לפעמים
אפשרות נוספת היא שביבס מקווה שהסכם העודפים עם "אחדות" יסייע לו לקבל מספיק קולות מהציבור הדתי לראשות העיר כדי להכריע את הבחירות כבר בסיבוב הראשון, והוא מוכן להקריב למען מטרה זו את היחלשות סיעתו במועצה. אם זה המצב, זה נראה לי הימור מסוכן וביבס עלול לצאת קרח מכאן ומכאן.
לדעתי זה הזמן להיפרד מחזון הרשימה הגדולה של ביבס למועצה – נקווה שביבס לפחות יצליח להכניס איתו למועצה את מס' 2 ברשימתו, שלמה פסי:
הסימון "X" בתמונה לעיל מסמל את המועמדים במקום 3-5 ברשימתו של ביבס אשר בעקבות הסכם העודפים בין ביבס לחרל"פ לא יזכו לדעתי למספיק קולות על מנת להיכנס למועצה.
מתוך אתר האינטרנט של חיים ביבס:
סגן ומ"מ ראש העיר, חיים ביבס: "יש לנו רשימה ראויה ואיכותית שכוללת בתוכה אנשים חדשים בנוף הפוליטי המקומי הנותנים ייצוג כמעט לכל האוכלוסייה: גמלאים, נשים, צעירים ועוד.
אנחנו מתכוונים להשקיע מאמצים בחשיפת הנבחרת כדי שתזכה לאמון הציבור ותהיה הסיעה הגדולה במועצת העיר והגורם המשמעותי ביותר בקואליציה בראשותי. היעד שלנו הוא כמה שיותר מנדטים, כי רק סיעה גדולה של ראש העיר יכולה לעזור לו בניהול העיר בצורה תקינה תוך שמירה על יציבות ומקצועיות".
אסטה לויסטה בייבי.
____________________________________________________________
נהניתם מהפוסט הזה? שתפו אותו עם חבריכם ושכניכם באמצעות רשימות התפוצה שלכם או באמצעות פייסבוק וטוויטר באייקון share/save לעיל. ניתן להירשם כאן לקבלת פוסטים חדשים בבלוג ישירות לתיבת המייל שלכם או להתעדכן ב-RSS
או ב-בפייסבוק
או ב-טוויטר
. אם יש לכם טיפ או מידע מעניין לתרום לבלוג אתם מוזמנים לכתוב אלי ל- watch at modiin dot us. ביחד נשפיע!
20 באוק', 2008





20 באוקטובר, 2008 בשעה 14:25
יקי, אולי זה הזמן לשקול הצבעה לרשימתו של אבי אלבז, ישרים אתכם. בשבועות האחרונים אני מרגיש יותר ויותר תהודה לאיש בזכות פועלו והפרסומים בגינו, וכאמור הוא איש ראוי שאפילו ספקטור (שהוא ואבי אלבז היו לפני 5 שנים "צ'ילבות") אמר עליו שהוא "איש השנה" בפוליטיקה המקומית.
אפרופו ביבס – אם אתה חושש שהצבעה שלך לרשימה של חיים ביבס תכניס נציג נציג נוסף של אחדות למועצה, מומלץ לעשות חשיבה גם באשר להצבעה לו לראשות העיר (לפחות בסיבוב הראשון) – כיוון שבהחלט סביר שיש הסכם שיתוף פעולה בין הסיעות לא רק לעניין העודפים אלא גם למקרה של נצחון ביבס בבחירות. אז אם אתה חושש מפועלה העתידי של אחדות (למשל העברת חוקי עזר על סגירת הקניון, היכל התרבות וישפרו בשבתות), בהחלט יש לחשוש משיתוף הפעולה של ביבס איתם.
אני אישית הולך ומתגבש על הצבעה לצדוק בסיבוב הראשון, וגם כאן הופתעתי לשמוע לא מעט אנשים בסביבי שיבחרו בו או שוקלים לעשות זאת.
20 באוקטובר, 2008 בשעה 14:41
שי, אשמח לראות את אבי אלבז גם במועצה הבאה, והוא מבחינתי יהיה ברשימת המומלצים של מודיעין-ווטש. לעניין ראשות העיר – כל ראש עיר שייבחר ישתף פעולה עם אחדות, ובמידה ולחרל"פ יהיו שני מנדטים או יותר משרת הסגן בשכר ויכולת ההשפעה מובטחת לו ללא כל קשר מי ראש העיר שיבחר. לגבי צדוק, שהוא מועמד ראוי לראשות העיר, כדאי שתשים לב שאצלו יש בעיות חמורות אף יותר – מספר שתיים ברשימתו למינהלת רובע מכבים רעות הוא לא אחר מאשר איש ש"ס דוד בצלאל שהתפלג מ"אחדות".
21 באוקטובר, 2008 בשעה 2:16
ניתוח של בוחר רציונלי
אני כבוחר חילוני רציונלי מבקש למקסם את ההשפעה שיש לי על הרכב המועצה, כדי שתהיה קרובה ככל האפשר להשקפת עולמי.
לצורך העניין בוא נניח שאני מתלבט בין רשימתו של ביבס למועצה לבין רשימת "שחר עושים חינוך".
אם אני מצביע לרשימתו של ביבס, אני יכול להכניס למועצה את מספר 3 של ביבס, הילה בן אליעזר, או את מספר 3 של חרל"פ, שלומי אטיאס. התוצאה: בסבירות של 50% תוצאה כלבבי (1) בסבירות של 50% תוצאה המנוגדת ב-180 מעלות להשקפתי (1-).
תוחלת ההצבעה שלי במקרה זה: אפס.
אם אני מצביע ל"שחר" אני יכול להכניס את מספר 3 של "שחר" יענקל'ה כהן, או את מס' 2 של וינרב לבנה שיפמן. התוצאה בסבירות של 100% תוצאה כלבבי (1).
תוחלת ההצבעה שלי במקרה זה: 1 (או 100%).
לכן כבוחר רציונלי אין שום סיבה שאקח הימור ואצביע לרשימתו של ביבס שמייצגת מבחינתי תוחלת אפס כאשר יש לי חלופה בטוחה לעיל של "שחר" עם תוחלת של 100%.
21 באוקטובר, 2008 בשעה 10:47
אתה צודק אבל רק אם -
(1) ההצבעה שלך היא שמית ולא רשימתית ו-
(2) ההערכה שלך לגבי מספר המנדטים נכונה.
במלים אחרות, אם נניח אלכס ויינרב יקבל מנדט אחד או שלושה, וזה יהיה מכוח הסכם העודפים – האם גם אז תהיה מרוצה?
בכל מקרה יהיה מעניין לראות אילו עוד הסכמי עודפים ייחתמו. האם אתה יודע על עוד?
21 באוקטובר, 2008 בשעה 14:08
נתתי בסה"כ דוגמא שמית שתקפה גם למיקומים אחרים ברשימה ולחלוקת מנדטים שונה – יש לי דעה חיובית על כל המקומות הראשונים ברשימתם של ביבס, שחר ווינרב (למעט מס' 1 ברשימתו של וינרב…) ואידיאולוגית שלושת הרשימות הנ"ל מקובלות עלי. הבעייה בעיני עם חברי רשימתו של חרל"פ אינה אישית, אלא אידיאולוגית, מאחר והכנסת מועמד נוסף ברשימתו של חרל"פ תעצים את כוחה של "אחדות" במועצה.
הרשימות הבאות הכריזו כבר על הסכמי עודפים:
ביבס-אחדות
שחר-וינרב
ממה שאני שומע מאוחרי הקלעים בימים הקרובים יכריזו על הסכמי העודפים הבאים:
מרחב-שולדנפריי
צדוק-יחד-מור
22 באוקטובר, 2008 בשעה 1:08
יקי
הניתוח שלך מרתק
אבל חסר בסיס עובדתי
התחושה שלי, שכמובן אינה מבוססת בדיוק כמו שלך, היא שרשימתו של אלכס וינרב לא עוברת את אחוז החסימה
ולכן הסכם העודפים עם שחר לא יכניס את לבנה שיפמן ויבזבז את הסיכוי של יענקל'ה כהן
אני כן מזדהה אתך לגבי התיסכול מהתנהלותו של חיים ביבס אבל להבדיל ממך מעולם לא ראיתי בו מועמד ראוי
אני אבחר ביגאל צדוק שנראה לי כמועמד ראוי מקצועית
לא מרשימה אותי הכוחניות של מרחב, זה לא יותר מתרגיל יח"צ, את הביצועים שלו או יותר נכון חוסר הביצועים ראינו בכול תפקיד ציבורי שמילא בשנים האחרונות. ההתנהלות שלו במשבר החכ"ל הייתה מחפירה, לו אני יועץ שלו הייתי אומר "טעיתי, אנשים סביבי ניצלו לרעה את המחוייות שלי לעיר…" אבל הוא גייס פרקליטי צמרת ואיים בתביעות נגד כל מי שהעז לפצות פה. זו גישה אופיינית, שמקרינה על כל חברי המטה שלו. כוחנות שגובלת באלימות.
לא זה האיש שייצג אותי בחמש השנים הקרובות.
יגאל צדוק לעומתו, פחות מילולי, לא מבטיח הבטחות שווא, עם רקורד של ביצועים מוכחים בניהול עיר גדולה פי שלוש ממודיעין.
מתאים לי.
בוא ניקח את הדברים בפרופורציה הנכונה, בסך הכל עיר קטנה ואנשים בה מעט. הבעיות או האתגרים עימם נדרש ראש העיר להתמודד הם ברורות. לא צריך לגרור לכאן את כל הגוורדיה חסרת המעש של מפלגת העבודה , כדי לטפל באתגרים אלה.
כן צריך יכולת ביצועית ונסיון אמיתי בניהול עיר.
כך אני רואה את צדוק, בפרופורציה הנכונה.
25 באוקטובר, 2008 בשעה 13:39
אני מצטרף לשרון
האם אתה בטוח שוינרב יעבור את אחוז הרשימה?
עם זאת גם אני תמה מדוע ביבס לא עשה הסכם עודפים עם שחר
אולי זה חלק מההסכם תמיכה ש/ל אחדות עם ביבס
והאם זו לא צפרדע שצריך לבלוע כדי לא לקבל את אמנון בכורסה של ראש העיר.
25 באוקטובר, 2008 בשעה 15:06
שרון ועדי, השבוע פורסם סקר של מינה צמח ב"ידיעות מודיעין" בו וינרב קיבל תמיכה של 7%, שיעור הזהה לתמיכה שקיבל בסקר של מינה צמח לפני שלושה חודשים. בניכוי קולות המתלבטים מדובר ב-9%. בהנחה הסבירה שהתמיכה ברשימתו של וינרב היא בשיעור קרוב לתמיכה במועמדותו לראשות העיר, המשמעות היא שוינרב עובר בבטחה את אחוז החסימה למועצת מודיעין-מכבים-רעות שעומד על 4.4% (100/17*0.75=4.4%).
שרון, אני מסכים איתך שיגאל צדוק הוא מועמד ראוי, אך לאור נתוני הסקרים שפורסמו השבוע ברור שאין לו שום סיכוי לסגור פער של 20% בשבועיים וחצי, וצריך להתמקד בהכרעה בין ביבס לבין מרחב.
עדי, מצביעים בשני פתקים – אחד למועצה והשני לראשות העיר. אני באופן אישי לא מעוניין שהקול שלי למועצת העיר יכניס בסיטואציה כזו או אחרת עוד מנדט ל"אחדות" ולכן לא אצביע לרשימתו של ביבס. כמועמד לראשות העיר ביבס ממשיך להיות בחירה מצויינת.
27 באוקטובר, 2008 בשעה 16:42
חבר'ה, מה קרה לכם? אתם מדברים על אחדות כאילו היא יהדות התורה. עד כמה שהמקומות בתוך העיר הפתוחים בשבת מפריעים לאנשים דתיים, לא נראה לי שמישהו בכלל חושב על סגירה (אולי חוץ מהאנשים, גם החילונים, הגרים בסביבתם….). ונניח שזה נכון – שלושה אנשי אחדות מול 14 חברי מועצה אחרים. אין לזה סיכוי! אז כדאי להרגע.
28 באוקטובר, 2008 בשעה 22:37
ישראל,
ראשית, ההנחה שלך שמדובר ב- 3 אנשי אחדות מול 14 לא מבוססת. אחדות יכולים גם להגיע ל- 5 חברי מועצה בשקט על רקע אדישות הבוחרים החילונים.
שנית, אחדות תהיה בקואליציה, עם משקל רב מאוד על החלטות המועצה כיוון שראש העיר עלול להיות מאוד תלוי בהם.
שלישית, לא נראה לי שאכן תהיה סגירה מסיבית של מקומות. בדרך כלל הפעולה היא בשיטת הסלאמי – פה נראה צעקות על אירוע תרבות ספציפי בהיכל התרבות, שם נשמע תלונות על הפרעות כביכול של באי הקניון לשכנים בסופי שבוע, וכאן יהיו תלונות על פעילות תרבותית מסוימת שלא הועברה ליום חול כדי שהדתיים יוכלו גם כן להנות ממנה. יהיו פרסומים בעיתונות המצטטים חברי מועצה של אחדות, דיונים במועצה, הנושאים יעלו לכותרות, ויכינו את הרקע לצעדים יותר משמעותיים בהמשך הקדנציה או בקדנציה הבאה. מה, לא שמעת על בתי קולנוע שנסגרו בלחץ התושבים הדתיים?
אני לא מוכן לקחת את הצ'אנס, ולכן אני מצביע לרשימה היחידה שהצהירה שתילחם בעד עיר פתוחה בשבתות, הרשימה של אבי אלבז. כמובן שהעובדה שמדובר באדם ישר וחרוץ תורמת לכך. גם הצבעתי לראש העיר תימדד בין השאר בהתבטאויות שלו בנושא זה, כמו גם בנושא יחסו לכוללים ומוסדות החזרה בתשובה שמנסים לחדור לעיר.
30 באוקטובר, 2008 בשעה 4:05
לשי יש רקורד מוכח בלזרוק את הקול שלו לפח על רשימות שלא עוברות את אחוז החסימה, ולנסות לשכנע אחרים לנהוג כמוהו
ישראל, מנהיגי הציבור הדתי במודיעין, חרל"פ ודנינו, כמו גם ועד הקהילות הדתיות במודיעין בראשות יעקב זלצר, התנגדו התנגדות נמרצת לפתיחת מרכזי בילוי בקניון עזריאלי בשבת.
תזכורת:
http://www.mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=3925
http://www.mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=23
30 באוקטובר, 2008 בשעה 16:57
שי,
מדבריך נראה שאתה תושב חדש. הרי אם ראש העיר החדש יקים קואליציה רחבה כמו של ספקטור, לדתיים לא יהיה משקל רב כל כך, בדיוק כמו שהיה במועצה הקודמת. כמו כן – אני אשמח שיכנסו חמישה חברי אחדות למועצה, אבל אם בפועל יהיו שלושה ואולי עוד אחד מבין שתי המפלגות החדשות (לדאבוננו), זה יהיה טוב (במיוחד בעקבות חוסר האחדות בין הדתיים כרגע). אבל אם החילוניים לא יגיעו לבחור – זו כבר בעיה שלהם.
להזכירך – היכל התרבות נפתחה עם הצגה שמאוד לא התאימה לכלל ציבור המוזמנים – אבל הדתיים (וגם חילוניים שזה לא התאים להם) פשוט קמו ויצאו, בלי צעקות. ותלונות על פעילות הקניון בסופי שבוע הגיעו מהתושבים בסביבה, גם (ובעיקר) חילונים. ולא מגיע גם לדתיים אפשרות ללכת לפעילות תרבותית בימי חול – בוודאי שחלק מהפעילות צריכה להיות באמצע השבוע.
כנראה שלא גרת כאן כאשר חרדים ניסו להכנס בגדול לעיר בפעם האחרונה – גם נציג המפד"ל דאז התנגד נמרצות. אין לנו עניין בהם כאן.
יקי, קראתי את הכתבות המצורפות. ראשית, ראיתי התנגדות (אבל "נמרצת"?) ונסיון להגיע להחלטה משותפת, תוך התחשבות ברגשות שני הצדדים. זה כל כך נורא? וגם לא ראיתי שחרל"פ קם והתפטר בעקבות החלת החוק. אתה באמת מצפה שיסכים לפתיחת מרכזי בילוי בשבת?
30 באוקטובר, 2008 בשעה 17:29
ישראל שלום,
אני מאוגוסט 1996 בעיר, ככל הנראה מ- 50 התושבים הראשונים בעיר. וכיוון שהכל יחסי, כנראה שביחס ל- 10 הראשונים שהגיעו שבועיים לפניי אני באמת תושב חדש…
אני לא בא להתווכח אתך על הצגה מסוג מסוים שלא התאימה כי היא לא רלוונטית לעניין שמירת שבת וכן משום שהיא יכולה להפריע גם לחילונים.
באשר לקניון – כיוון שאני גר קרוב, האמן לי שבדקתי כל כתבה, ידיעה וסוגיה בנושא. היו שתי סוגי תלונות – לפני הפתיחה, איומים של דנינו וחרל"פ על ההפרעות שיהיו בסופי שבוע שהתגלו כעורבא פרח – אם תעבור ליד הקניון ברגל בסוף השבוע תגלה מקום שקט להפליא, בוודאי ביחס לימים רגילים. התלונה השנייה היתה של תושבי האזור לאחר פתיחת הקניון והיא לא עסקה כלל בסופי שבוע אלא בעומס החנייה והרעש – שנובעים דווקא מהפעילות בימי חול, כי כאמור בסוף השבוע הקניון מתרוקן ופועל על כ- 10% מהיקף פעילותו ביום חול.
איני זוכר את ההתנגדות הגדולה שהיתה לדתיים בעת ניסיון כניסת חרדים לעיר. אני כן זוכר את תמיכתו דה פקטו של חרל"פ בבית כנסת לחב"ד שבעיניי הינו ארגון החזרה בתשובה, ותמיכתו לאורך הדרך בשלבים השונים של אשרור למען אחי.
החשש שלי, ישראל ידידי, הוא לא מכך שחרל"פ עוזב ישיבה שבה מועבר חוק שלו הוא מתנגד, אלא מכך שהוא וחבריו לא יעזבו ישיבה עם חוק דומה, רק בגלל שיהיה להם את הכוח להתנגד לו (או להעביר אותו, תלוי במקרה) בשם האמונה שלהם, כאשר תוך כדי כך הם עלולים לפגוע בציבור גדול שונה מהציבור אותם הם מייצגים. עם יד על הלב, עם אחדות היתה עם 51% במועצת העירייה, האם לא היו עוברים חוקים כאלו? הלא אין יישוב בארץ שבו יש לדתיים כוח כזה וזה לא קורה. ונכון, זה לא קורה בבת אחת, אלא בהדרגה – ראה ירושלים שיש בה פעילות בשבתות, אבל היא הולכת ומצטמצמת עם השנים.
יקי – אם פעם אחת ב- 43 שנותיי בחרתי במפלגה שלא עברה את אחוז החסימה – ואני מונה הן את המישור הלאומי והן את המישור המוניציפאלי – האם זה רקורד מוכח? אם כן, אני משפיל ראשי בהכנעה…
30 באוקטובר, 2008 בשעה 18:58
אני מתנצל. כנראה אתה פושט זוכר חלק מההתרחשויות. אבל תוכל לשאול את לויפר, נציג המפד"ל במועצה הראשונה, לגבי דעתו בנושא.
מצד שני, אתה בוודאי זוכר את קמפיין ההפחדה שאיפשרה לאנשי "עיר חופשית" להכניס ארבעה חברים למועצה הראשונה. ובמשך השנים לאחר מכן, אפילו הם הלכו וחזרו בהם, בטענה ש"הדתיים שלנו אינם כמו האחרים". גם בקדנציה האחרונה אף אחד לא ניסה לכפות את דעתו.
חרל"פ תמך בבית הכנסת של חב"ד בעיקר בגלל שהיא מהווה פתרון לכלל התושבים הדתיים באותו איזור, לאו דווקא בגלל שזה של חב"ד. והוא ממש לא עזר ל"למען אחיי", למרות הצורך בבית ספר יסודי תורני ממלכתי דתי (כי אין לנו עניין בארגון סמי-חרדי).
אני שמח שאין, ולא יהיה, לאחדות 51% מחברי המועצה, כי זה לא סוג העיר שאני רוצה לגדל בו את ילדי. אבל אתה צריך להבין שגם למיעוט (כלשהו, ובוודאי גדול יחסית) יש זכויות. ולכן בנושאים כאלה צריכה להיות הדברות והחלטות משוטפות, ולא כפייה מאף אחד מהצדדים.
30 באוקטובר, 2008 בשעה 21:33
ישראל,
לא חולק עליך בעיקרון – הידברות היא דבר מבורך ולכולם צריכות להיות זכויות מתאימות. אין לי שום בעיה שיתקצבו בתי כנסת ומקוואות לפי מפתחות סבירים, כי אלו הצרכים של הציבור שלך.
אני מקווה שנושא כמו פתיחת הקניון או ישפרו בשבתות לא מוגדרות אצלך ככפייה, כי אני כלל לא רואה זאת כך. והאמת היא שלא שקשה לי לחשוב על מישהו שכופה משהו על הציבור הדתי.
מצד שני אני חושש לזכויות ולהעדפות שלי, לפחות לגבי העתיד. במישור המוניציפלי בהיבט הזה, זה מתבטא בנושא השבת ובחשש מהתיישבות של גורמים חרדים בעיר. אולי אני קצת פרנואיד ואני מאוד מקווה שנציגי אחדות במועצה הבאה יוכיחו שאין לי צורך בתכונה הזו. מעבר לכך אני סבור שאין בינינו מחלוקות משמעותיות, בהנחה שהתקציב העירוני יחולק לפי מפתחות נאותים.
שיהיה לך סוף שבוע נעים.
2 בנובמבר, 2008 בשעה 18:30
אהבתי את הפרשנויות.
בתור חילוני החרד לכך שהעיר מודיעין אינה חסינה מזליגה של חרדים – החלטתי להצביע לאלבז .
אבל לראשות אצביע ביבס. מדוע ?
כי ישנה סבירות להכרעה כבר בסיבוב הראשון. מספיק לצבור 40% מן הקולות. ואז יש 2 מועמדים שלהם יש יכולת לנצח בסיבוב הראשון : מרחב וביבס.
אז כדי למנוע ממרחב את התענוג, החלטתי להצביע ביבס. הרי מרחב הוא זה שהולך להתרפס בפני החרדים.
אין לי כמובן דבר נגד ד"לים ( דתיים לאומיים ) במודיעין. בתור ירושלמי לשעבר מגניב אותי לראות נשים דתיות עם שרוול קצר או מכנסיים. אבל גם ביניהם עלולים לצמוח "מתחזקים" למיניהם אז צריך להיות עם יד על הדופק.
3 בנובמבר, 2008 בשעה 9:21
יפה אמיל. אני מאוד מקווה שאלבז יצליח.
ובכלל, אנו צריכים לעמוד על המשמר, כי אני מאמין ברצינות דבריו של פרוש על כך שעוד 10 שנים לא יהיה ראש עיר חילוני בישראל (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3616685,00.html).
לא דווקא מבחינת לוחות הזמנים שלו, אלא בהחלט מבחינת המגמה. אין ספק שהמדינה חייבת לעשות דברים משמעותיים ברמה הלאומית כדי למנוע מדינה חרדית נחשלת בעוד 20-30, שברור שכוחה לא יעמוד לה מול הערבים מסביב.