הגיגים על אירוע פתיחת היכל התרבות

רבות נכתב השבוע על ארוע הפתיחה של היכל התרבות החדש של מודיעין, אירוע חגיגי אשר הועב לאחר שמאות מהמוזמנים עזבו בהפגנתיות את האולם מאחר שההצגה אבניו Q לא היתה לטעמם, ולאחר ההפסקה נותרו באולם כ-100 צופים בלבד מתוך 600. סיקור מקוון של האירוע ניתן לקרוא בכתבה של יעל בן-דרור ב-mcity, בכתבה של איציק גרפל ב-GO443, בכתבת וידיאו של יאיר אלטמן ושרית קסטוריאנו ב-GO443, ובכתבה של אריה אברמזון ב"מודיעין ניוז".

עיקר הביקורת בתקשורת התמקדה בתקלה באי התאמה בין אופי ההצגה לבין קהל המוזמנים, ונראה שלשם שינוי עיריית מודיעין קיבלה הפעם אחריות ולא גלגלה כהרגלה את האחריות לפתחם של אחרים. מתגובת הדוברות:

מתגובת הקהל להצגה עולה כי כנראה בחירתה לערב הגאלה דווקא, לא הייתה המוצלחת ביותר

אני מבקש להתייחס לכמה היבטים נוספים שהפריעו לי:

תגובת האורחים: לדעתי העזיבה ההפגנתית וההמונית של האורחים מעידה על חוסר תרבות וזילזול שלהם באירוע ובמארגנים. על האירוע הזה שקדו הרבה אנשים, הן בהיכל התרבות, הן בעירייה וכמובן צוות המופע אבניו Q. קרתה טעות, ובחירת המארגנים לא קלעה לטעם הצופים, אך בוודאי אין מדובר בכוונת זדון – המארגנים בוודאי שהיו מעוניינים בהצלחת האירוע ולשמח את הצופים. כמו כן בהזמנה לאירוע צוין שם ההצגה וכל אחד מהאורחים היה יכול להתעניין בהצגה ובתכניה, ולהחליט אם הוא רוצה ללכת או לא. כך למשל רבני העיר עשו שיעורי בית והם השתתפו בקבלת הפנים החגיגית אך לא נכנסו להצגה. הדעת נותנת שלאחר שהקהל התיישב באולם והחלה ההצגה, היה עליו לכבד את המארגנים,  ראש העיר והשחקנים על הבמה, ולתרום את חלקו להצלחת האירוע החגיגי. במקום זאת ראינו כאן תופעת עדר מכוערת, ורוב הקהל נטש את האולם בהפגנתיות, חלקם תוך תגובות נזעמות ובוטות.

אספר אנקדוטה לצורך המחשת הנ"ל: לאחר סיום לימודי התיכון ולפני הגיוס לצה"ל טיילתי בארה"ב עם חבר למשך כמה שבועות. בערב ראש השנה התארחנו אצל קרובי משפחתו של החבר, ובארוחת החג הגישה המארחת גפילטע פיש, שהוא אחד המאכלים השנואים עלי וגורם לי תחושת קבס. אך הסיטואציה היתה כזו שלו הייתי מסרב לאכול מהגפילטע פיש היתה נגרמת למארחת עוגמת נפש. לכן נשמתי עמוק, הכנסתי לפה מזלג עמוס גפילטע פיש עם חזרת כדי לעמעם את הטעם המבחיל, ולגמתי יין, וחוזר חלילה, עד שסיימתי את המנה. המארחת שאלה אותי אם אני רוצה תוספת, וסירבתי בנימוס. החבר, שהיה מודע לקשיי, הסביר למארחת שאני דווקא אשמח לתוספת אך שאני פשוט מתבייש. כך קיבלתי לצלחתי עוד מנה גפילטע פיש שגם אותה אכלתי עד תום…

מובן שאין לצפות שהורה שהגיע להצגה עם ילד ישאר שם אם התכנים אינם מתאימים לילדו. לגבי הציבור הדתי קשה לי לשפוט משום שאינני דתי, ואיני יודע אם מופע בובות נטול עירום פוגע בהכרח בצופה הדתי. היתה לי שיחה מעניינת השבוע עם תושב דתי שנכח בהצגה ועזב באמצע, ובהמשך לאנקדוטה הנ"ל הוא המשיל את ההצגה לטָרֶף, משל היו מציעים לו לאכול צ'יזבורגר – ואם זה כך אז בוודאי שאין זה סביר לצפות שיבלע זאת גם למען הנימוס. מאידך ב"ידיעות מודיעין" מובאים רשמיו של תושב דתי שנהנה מההצגה (דובי פרקש, בעלה של חברת המועצה סיגלית הנדשר פרקש). בכל אופן הרוב הגדול של הנוכחים היו חילונים והם יצאו כמו עדר, ללא כל התחשבות במארגנים, בצוות השחקנים, בראש העיר ובמעמד החגיגי. בכך לדעתי הם רק העידו על חוסר התרבות והיעדר הנימוס של עצמם.

תרבות הזמנות החינמיות: מחיר כרטיס להצגה אבניו Q בבית לסין הוא 199 ש"ח. המוזמנים, שקיבלו כרטיס זוגי חינם אין כסף, קיבלו למעשה הטבה ששוויה 400 ש"ח. לולא היה מדובר בכרטיסים חינם אזי בוודאי שאנשים היו טורחים לבדוק אם הם מעוניינים להוציא 400 ש"ח על ההצגה הזו, והיו מגיעים רק אלו שהיו נהנים מההצגה. אבל אם זה חינם אז למה לבדוק אם ההצגה מתאימה לנו? אם זה חינם, אז למה להישאר אם זה לא מוצא חן בעינינו? מה, אנחנו חייבים משהו למישהו? 

צביעות: ספקטור אוהב להציג כמה שהוא נוהג בחסכנות ובצניעות בכספי הציבור . בכתבה של יעל בן דרור מצוין כי הכיבוד שהוגש באירוע היה צנוע ביותר. לדעתי יש מן הצביעות בהגשת כיבוד צנוע במופגן אך בה בעת לחלק הטבה של 199 ש"ח לכל אורח. אם מוציאים כל כך הרבה כסף על ההצגה (לפי הפרסומים קרוב ל-100,000 ש"ח) אז מה העמדת הפנים הזו עם הכיבוד הצנוע?

רשימת המוזמנים: לא ברור מהו הקריטריון על פי הוזמנו 600 האורחים. להלן תגובת הדוברות כפי שהובאה בכתבתו של איציק גרפל:

הקריטריון הראשון היה הזמנת כל האנשים אשר היו שותפים ותרמו לתהליך הקמת היכל התרבות, החל משלב החלום והתיכנון, ועד לשלב ההקמה הסופי. בנוסף, הוזמנו אורחים שונים שהעירייה החליטה כי יש לכבדם באירוע זה, ושותפים רבים לעשייה בעיר.

אני מניח שהאנשים שתרמו באמת להקמת היכל התרבות היוו מיעוט המוזמנים.  מדוע צריכים מסי הארנונה של תושבי מודיעין לממן כרטיסי הצגה לאמנון ליפקין שחק , לעו"ד אליעד שרגא, למקורביו של ספקטור ולכל מאן דבעי שראש העיר חפץ ביקרו? אם ספקטור חפץ ביקרם שיזמין אותם להצגה על חשבונו ולא על חשבוננו. אגב, מתגובת רוב המוזמנים ברור שלהם כלל לא איכפת מראש העיר, אחרת הם לא היו עוזבים את המקום בכזו הפגנתיות וגורמים לו מפח נפש כזה.

עם קצת מחשבה יכלה העירייה לחלק את האירוע לשני אירועים נפרדים: אירוע אחד טקס פתיחה וקבלת פנים "נוצצת" (או משמימה, תלוי איך מסתכלים על זה :wink:) אליה מוזמנים כל ה"מי ומי" שספקטור חפץ ביקרם. למעשה אירוע כזה התקיים בזעיר אנפין בערב התקנת המזוזה בהיכל התרבות. האירוע השני (שיכול להתקיים מיד לאחר מכן או בהפרש של כמה ימים) יכלול הצגה חגיגית הפתוחה לקהל הרחב, ואליה כולם חייבים ברכישת כרטיסים – ויקנה כרטיסים רק מי שבאמת מעוניין לצפות בהצגה ויהנה ממנה.

חוסר הפרגון לשכטר: ראש העיר טוען שהוא מאוד רצה להודות למי שהיה שותף להקמת היכל התרבות. אבל את ראש העיר הקודם, משה שכטר - אשר גייס 18 מיליון ש"ח להקמת היכל התרבות ובתקופתו תוכנן ההיכל התרבות והונחה אבן הפינה – ספקטור לא טרח אפילו להזמין לאירוע התקנת המזוזה אליו הוזמנו מאות אנשים. ספקטור אמנם הזמין את שכטר לערב הפתיחה השבוע, אך תקע אותו אי שם במרומי שורה 13, והזכיר אותו בחצי משפט כאשר נתן לו קרדיט על "הכנסת הקלונסאות" (קראו את תגובתו של שכטר). נו באמת, אי אפשר היה לתת לשכטר מקום בשורת מוזמני הכבוד, ואולי אפילו להזמין אותו לבמה לומר כמה משפטים לקהל? ממש פתטי לראות כיצד ספקטור אינו מסוגל לפרגן לראש העיר הקודם ולתת לו את הכבוד המגיע לו. מעניין איך ספקטור ירגיש לו מחליפו יתייחס אליו באופן דומה?

הנתק של ספקטור: במודיעין ניוז מצוטט ספקטור כאומר "אני ביקשתי להביא לכאן ילדים ונכים כדי שתהיה נציגות נכבדה של תושבי העיר". אולם ההצגה אבניו Q מוגדרת כהצגה לבני 16 ומעלה. ניתן היה לצפות שספקטור יגלה מעורבות בתכנון פרטי אירוע חשוב שכזה ויידע לפחות מה מאפייני ההצגה שנבחרה לקהל המוזמנים שלו. אם ספקטור דוגל כשיטה ניהולית בביזור משימות לכפיפיו ללא בקרה ומעורבות שלו זה עשוי להסביר את השוקת השבורה שאנו נמצאים בתחום התחבורה למשל.

פורנוגרפיה: הכתבות של אריה אברמזון (עורך החדשות של מודיעין ניוז) ושל איציק גרפל (לשעבר עורך המודיעין ניוז) התייחסו למופע אבניו Q כפורנוגרפיה. למרות שאומרים שפורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה ויש ויכוח על איפה עובר הקו בין ארוטיקה לבין פורנוגרפיה, פורנוגרפיה מוגדרת כ-"הצגה של גוף האדם או ההתנהגות המינית של האדם במטרה לעורר גירוי מיני". לא ברור אם העובדה שהאדונים אברמזון את גרפל קראו למופע הבובות הזה פורנוגרפיה מעידה על בורותם באשר למהי פורנוגרפיה, שמא מדובר רק בסנסציונליזם זול מבית מדרשם המשותף בצהובון של מודיעין, או שהאדונים אברמזון את גרפל מבקשים להעיד כי הצפיה במופע הבובות גרמה להם לגירוי מיני?

פרובינציאליות: תגובת הקהל לארוע, התגובות לתקשורת של הצופים והכיסוי של אמצעי התקשורת הפופוליסטיים יצרו את הרושם שבעיני תושבי מודיעין ומעצבי דעת הקהל בה ההצגה 'אבניו Q' נתפסת כהצגה זולה, סרת טעם ותת-תרבות. זכותם של אנשים כמובן לא לאהוב את ההצגה, וכידוע על טעם וריח אין להתווכח, אך בן תרבות יודע אפשר לא לאהוב יצירת אמנות אך בה בעת להתייחס אליה בכבוד. אחרי הכל מדובר בהצגה שזכתה להצלחה רבה בברודווי, בלונדון וגם בארץ היא זוכה לביקורות נלהבות והיא הצגה מבוקשת ומצליחה. רק בעיני תושבי מודיעין מדובר בתת-תרבות?!

זו הפעם הראשונה שמאז שאני גר במודיעין שאני מרגיש תחושת פרובינציאליות כזו. אני מאמין ומקווה שתושבי מודיעין הם ברובם בני תרבות שיודעים לכבד תרבות ואמנות גם אם היא אינה לטעמם וכי התנהגות אוסף "המכובדים" שהשתתפו באירוע אינה מייצגת את תושבי העיר. כתושב העיר אני רוצה לראות היכל תרבות תוסס ומאתגר, שיפתח לנו אופקים למגוון רחב של מופעים ויצירות אמנות, ושלא יפנה רק למכנה המשותף הרדוד וההמוני בסגנון ערוץ 2. כך ראיתי את המסר בבחירת הצגת אבניו Q למופע הפתיחה של היכל התרבות ואני מבקש לחזק את ידיה של דינה פלד, מנהלת היכל התרבות, לבל תיפול רוחה ושתמשיך להביא לנו רפרטואר מגוון ומאתגר. אני בטוח שדינה תשמח לשמוע חיזוקים חיוביים גם מכם, חובבי התרבות במודיעין, בין אם בתגובות בבלוג ובין אם במייל (הקליקו כאן למשלוח מייל ואני אדאג שהוא יגיע לידי דינה).

מה שחשוב באמת הוא שסוף סוף יש למודיעין היכל תרבות משלה ולפי קצב מכירת המנויים ניכר שיש ביקוש רב לרפרטואר שתוכנן לשנה הקרובה. ברכות חמות לכל מי שתרם וסייע להקמת היכל התרבות ולהפעלתו, ושתהיה לנו שנת תרבות מהנה ופוריה!

Share

____________________________________________________________
נהניתם מהפוסט הזה? שתפו אותו עם חבריכם ושכניכם באמצעות רשימות התפוצה שלכם או באמצעות פייסבוק וטוויטר באייקון share/save לעיל. ניתן להירשם כאן לקבלת פוסטים חדשים בבלוג ישירות לתיבת המייל שלכם או להתעדכן ב-RSS או ב-בפייסבוק או ב-טוויטר . אם יש לכם טיפ או מידע מעניין לתרום לבלוג אתם מוזמנים לכתוב אלי ל- watch at modiin dot us. ביחד נשפיע!

פוסטים קשורים

8 תגובות ל“הגיגים על אירוע פתיחת היכל התרבות”

  1. מאת איציק גרפל: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    "דינה"? אתם חברים מאיפהנ שהוא? אכלתם מאותו מסטינג? משהו שאנחנו לא יודעים?

  2. מאת עופר גלנץ: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    רק הערה אחת. גפילטע-פיש הוא שם גנרי לקבוצה של מאכלים. מוכן לנסות להתמודד עם האתגר של להכיר לך כמה קציצות מובחרות שישנו את דעתך.
    עופר

  3. מאת יקי: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    איציק, איני מכיר את דינה ואפילו לא שוחחתי איתה.
    עופר, אשמח לטעום, כל עוד איני חייב לאכול את כל הקציצה :lol:

  4. מאת לרמן: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    יקי, ראש העיר שלך יצא דפר. לפי המשתמע מדבריך (וכמו שכתבת) תושבי עירך ממש פרובינציאליים. כשבאים לבחור מופע אומנותי ראוי גם לראות את ההצגה (ובמקרה הזה מחזמר) לפני שבוחרים אותו ולא להתרשם רק ממכירת הכרטיסים שלו בתל-אביב ובניו-יורק. בכל מקרה, כנראה שבשביל פתיחת ההיכל זה היה קצת מוגזם (בטח בשביל פרובינציה).

    בכל מקרה, תתחדשו.

  5. מאת יקי: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    לרמן, לא מומלץ לקפוץ למסקנות ולהכליל על בסיס אירוע יחיד – לא ביחס לראש העיר ולא ביחס לתושביה (אשר רק פרומיל מהם נכח באותו אירוע). מנהלת היכל התרבות ראתה את ההצגה גם בניו יורק וגם בלונדון ואני מסכים איתך שהיא היתה צריכה לראות את ההפקה של בית לסין יחד עם ראש העיר לפני הבחירה בהצגה.

    תודה על הברכות.

  6. מאת אלינור: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    לדעתי בחירת ההצגה היתה לא מתאימה. כשמזמינים אנשים מכובדים שיכול להיות וחלקם כלל לא פוקד את שערי התיאטרון, צריך לבחור משהו עממי יותר ופחות בוטה (בוסתן ספרדי, למשל.) אני לא חושבת שהייתי עוזבת, למרות שאני דתיה וכו' כי ההצגה נשמעת לי מבדרת והמציגים מאוד מוצלחים. אני מצטרפת לטענתך שלא היו צריכים לעזוב את האולם בצורה שעשו, וכשהזכרת פרובינציה זה אכן הזכיר לי סרטים על כפרים אנגליים עלומי שם שכשמשהו קצת מודרני וקצת שונה , ישר קופצים לראש ויוצאים בהפגנתיות.בלי קשר- הייתי במופע הבלט "מפצח האגוזים" בהיכל התרבות בשבוע שעבר . האולם היה מפוצץ והמופע היה מאוד מוצלח . כל הזמן שמעתי רחשי "מי היה מאמין.. פה במודיעין.." אז אל תדאג, יש תקווה, הציבור שלנו לא נורא כ"כ … :-)

  7. מאת יקי: לפני 4 שנים, 2 חודשים

    אהלן אלינור וברוכה הבאה לבלוג :smile:

    אני מסכים איתך שלערב הפתיחה נבחרה הצגה  שלא התאימה לקהל המוזמנים ואני חושב שבעניין זה יש קונצנזוס. 

    אני שמח לשמוע על הניסיון החיובי שלך במופע מפצח האגוזים. אני חושב שהציבור המודיעיני הוא על הכיפק ואני מעריך שההתנהגות של קהל המוזמנים במופע הפתיחה באמת לא מייצגת אותנו. חבל רק שזה הצטייר כך בתקשורת.

  8. מאת יקי: לפני 4 שנים, 1 חודשים

    להלן תגובות שפורסמו בבלוג המראה ב-GO443:

    שם הכותב:

    24/11/2007 06:59:06
    אימייל:

    כותרת
    מיהו שרלטן ?
    תגובה

    פתחתי את מילון אבן שושן: שרלטן הינו מתעתע, חסר אחריות, המכשיל אחרים בידיעותיו המסולפות או במומחיותו המפוקפקת. שרלטנות היא רמאות, התפארות שווא בידיעות או במומחיות.

    עיתונאי הוא לא באמת עיתונאי, עיתונאי הוא תואר יקי אף פעם לא קיבל. ממש כמו שאני לא קורא לעצמי דוקטור כי אני לא, ככה גם ליקי אין זכות לקרוא לעצמו עיתונאי אני אתייחס אליו בשמו האמיתי: יקי

    יקי הוא שרלטן ומגלומן המטרות והמניעים שלו הם השגת כוח והשפעה. הוא מתנגד למרחב ולגרונר ורוצה להנחיל את השלטון לביבס . במשך כל השנים הוא טורח ומנסה בכל מיני דרכים לפגוע באמנון מרחב.

    למזלנו הרעיונות של יקי הם כל כך מגוחכים שרוב הפרויקטים שלו נכשלים. הם מדברים גבוהה גבוהה אבל בפועל מדובר בחלמאי.

    יחד עם זאת 'יקי'- שרלטן ומניפולאטור גדול שמצליח לפעמים לנצל תמימותם של אנשים.(בכללם אני בעבר) הוא מבטיח להם הארה כשבפועל מדובר ב"טכניקות" מצוצות מהאצבע. גם המחקר שלכאורה נעשה על ידי יקי כדי לתת ביסוס כביכול מדעי, מסולף.

    יקי עאלק עומק, עאלק תחכום- הכל פוזה, בינוניות, פארש. זה עצוב.

    שם הכותב:

    עמיר 24/11/2007 08:11:39
    אימייל:

    כותרת
    בהמשך לתגובה שלי במודיעין 2008
    תגובה

    לכ השפוטים של מרחב, אין לכם תגובות יותר מקוריות, יקי כותב לעניין, מציג דעה, גם אם היא נוגדת את המוח המעוות שלכם, במקום להתייחס בצורה עיניינית אתם מעתיקים את תגובה מטומטמת לכל הדפים.
    אין מילים
    שם הכותב:

    ליאת 24/11/2007 10:01:14
    אימייל:

    כותרת
    מסיכמה איתך באופן חלקי
    תגובה

    לא היה צריך לעשות מזה סיפור, אבל לא היה מזיק לגברת להודות בטעות בשיקול הדעת
    תשובות כמו שהיא נתנה בכתבת הוידיאו נובעים משחצנות, עודף ביטחון עצמי והכי חשוב הגדיר זאת אחד המגיבים יפה בו בזמן שהעירייה יצאה בכרזה טעינו ההצהגה לא התאימה לקהל
    הגברת בשלה כמי שאומרת כולם בורים הקהל לא התאים להצגה
    שם הכותב:

    דודו 24/11/2007 11:13:12
    אימייל:

    כותרת
    יקי, יקי, מה יהיה איתך
    תגובה

    עכשיו שהפרשה הולכת ודועכת אתה במין מעשה אבירי מנסה לגונן על דינה ולמעשה גורם לה נזק
    מי שמך לפנות לגולשים ולהציך את המייל שלך?
    שאלת אותה?
    תבדוק את עצמך, מרבית התגובות לא בעדה
    למה שעכשיו תשנה המדיניות בגלל הדף הזה?
    הגברת התרשלה נקודה
    שם הכותב:

    דפנה 24/11/2007 12:10:55
    אימייל:

    כותרת
    התרשלות נקודה
    תגובה

    זאת הנחת היסוד עכשיו שהגברת תעשה מה שהיר מבינה
    שם הכותב:

    24/11/2007 13:12:08
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    התגובה נמחקה ע"י צוות האתר בשל שפה בוטה
    שם הכותב:

    ההוא שלא יודע 24/11/2007 13:30:39
    אימייל:

    כותרת
    כתבה חכמה
    תגובה

    יקי אתה הולך על הקטע של הילד הרע הרי ברור שמה שחשוב לך זה הרייטינג שלך ולכן אתה מציע כתבה שדווקא תעורר את הגולשים להגיב ולהתעצבן ללא קשר לדעתך האישית.
    לגבי ההצגה יש פה חוסר טעם משווע בבחירת ההצגה הרי עם דינה פלד היתה חושבת מה מתאים לציבור אנשים שרובו כבר שכח איך זה להיות בן 55 היא היתה מביאה הצגה אחרת.
    הלכת עם האלגוריה של האוכל הטרף, אדם שמארח יהודי שומר מצוות מראש לא מכין ארוחה עם בשר לא כשר.

    נ"ב
    סוף סוף אתה מעיז קצת קצת קצת לבקר את ספקטור. חכה חכה מה יגיד לך הפעם המפטי דמפטי הלא הוא אפי המלצר
    שם הכותב:

    יקי 24/11/2007 15:30:36
    אימייל:

    כותרת
    אשמח אם תתייחסו לנקודות שהעליתי
    תגובה

    כתבתי בראשית דברי כי היתה אי התאמה בין ההצגה שנבחרה לבין הקהל שהוזמן לצפות בה, ועיריית מודיעין לשם שינוי קיבלה אחריות מלאה על כך בתגובת דוברות העירייה, אשר מייצגת לצורך העניין גם את מנהלת היכל התרבות.

    מכיוון שכך, הקטע הזה מוצה ובחרתי להעלות לדיון נושאים רבים נוספים שברובם לא קיבלו התייחסות מקיפה בתקשורת, ואשמח אם תתייחסו אליהם.
    שם הכותב:

    צילה 24/11/2007 16:02:28
    אימייל:

    כותרת
    יקי שלום
    תגובה

    כל מה שכתבת לא רלוונטי
    ביקשת לפרגן למנהלת ההכיל, הטלת את האחריות על עיריית מודיעין
    האם נראה לך שראש העיר אמור לבדוק את ההצגה
    אני לא אומרת שמנהלת לא עשתה עבודה טובה, ההיפך עבודה מצוינת
    פה היא התרשלה נקודה!!!!
    שם הכותב:

    24/11/2007 22:33:44
    אימייל:

    כותרת
    ללא מילים ישמור האלוהים
    תגובה

    http://www.go443.co.il/Go443/Article/Articles.asp?ID=1393
    שם הכותב:

    25/11/2007 11:04:28
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    בעיר נורמאלית דינה פלד היתה עפה כבר מזמן.
    בושה.
    שם הכותב:

    שושי 26/11/2007 06:43:03
    אימייל:

    כותרת
    סתם פאדיחה……
    תגובה

    לא מחמיא לעירייה ולדינה פלד כל העסק הזה עם הפתיחה הכושלת , כל המקורבים שהוזמנו וההצגה הבעיתית . מוטב היה להזמין עולים חדשים תושבי העיר (ויש כאלה הרבה – ברוך השם) לטעום מעט קולטורה ישראלית ובניחוח של הפקה מקומית של להקות מהעיר (ויש כאלה גם הרבה – ברוך השם).
    סתם בזבוז כסף, סתם מנקר עיניים וסתם בושות ופאדיחה למארגנים .

Subscribe without commenting

`

השארת תגובה