המירוץ לצמרת של אורי שור

בעת האחרונה מתלהט הדיון הציבורי סביב האנטנות הסלולריות. חברות הסלולר מנצלות פרצה בחוק המאפשרת להם להקים מתקן גישה סלולרי (בעגה המקובלת "אנטנה") בתוך דירות מגורים ללא צורך בהיתר בניה של הרשות המקומית. אמנם אין עדיין שום מחקר מוסמך המצביע על נזק לבריאות הציבור כתוצאה ממתקני שידור סלולריים אך דבר אחד ברור וידוע – הקמת מתקן גישה סלולרי בבניין פוגעת בערך דירות התושבים.

תושבים ערניים המגלים כי מוקם מתקן גישה סלולרי בבניינם מתארגנים כדי למנוע את הקמתו ופונים לעירייה ולנבחרי הציבור כדי לרתום אותם למאמץ. כך ארע בעמק האלה 82, שם תושבים ערניים הסיבו את תשומת ליבה של העירייה שלאחר פעילות נמרצת הצליחה להביא להסרת המתקן, וזה המצב כיום ברח' מגדל הלבנון בגבעה C כאשר הדיירים נאבקים כדי למנוע את הפעלת המתקן ולהביא לסילוקו.

העירייה ונבחרי הציבור מאוחדים בהתנגדותם להקמת מתקני גישה סלולריים בדירות מגורים, כפי שניכר בישיבת מועצת העיר האחרונה, בה התקבלה פה אחד הצעתו לסדר של אמנון מרחב, שזכתה גם לשיפורים ותוספות ע"י חברי מועצה שונים.

אולם תמימות הדעים בעירייה אינה מפריעה לפוליטיקאים דמגוגיים ואופורטוניסטיים לתפוס טרמפ על הרגישות הציבורית לנושא ולשלהב ולהסית את הציבור נגד העירייה כדי לקדם את חשיפתם התקשורתית ולקבל עוד כמה קולות בקלפי.

בפוסט זה אתמקד באורי שור, שהקים את "מטה המאבק" נגד האנטנות הסלולאריות.

אורי שור הוא תושב מודיעין, חבר מרכז הליכוד ונצר ל"משפחה הלוחמת", שנבחר למרכז הליכוד דווקא מטעם סניף צפון ת"א. שור הוא גם דובר רשות המים והוא עושה תדיר שימוש בתפקיד זה כדי לקדם את עצמו בעיתונות המקומית ונוהג להתנגח לרוב בתאגיד "מי מודיעין", מן הסתם כדי להצטייר כמושיע העם. 

אורי שור מונה בשנה שעברה לתפקיד יו"ר הנהגת ההורים של בי"ס ניצנים לאחר שהיה ההורה היחיד שהציג את מועמדותו לתפקיד. חודשים ספורים לאחר מכן כבר אצה דרכו של אורי שור להתמודד על ראשות ההנהגה העירונית, למרות חוסר נסיונו. כצפוי, אורי שור הובס בגדול לפני חצי שנה בהתמודדות מול מיגל הרף המנוסה אשר זכה לרוב מוחץ של 14:2, אבל מאז אותה התמודדות אורי שור הוסיף תואר נוסף לאמתחתו – תואר הכבוד "סגן יו"ר הנהגת ההורים" בו הוא מציג את עצמו בעיתונות. האם מישהו לפני אורי שור השתמש אי פעם בתואר זה?!

בזמן האחרון קשה לפתוח עיתון מבלי להיתקל באורי שור. גרמי מדרגות ללא מעקה? אורי שור. מחדל חיסונים של תלמידי מודיעין? אורי שור. צואת כלבים בגנים המסכנת את הילדים? אורי שור. קנס לעיריית מודיעין על השקיית גינות ביום? אורי שור (שרץ לספר לעיתון לפני שהדוח בכלל הגיע לעיריית מודיעין).ומי נוזף מעל דפי העיתונים במנכ"ל "מי מודיעין"? אורי שור כמובן. 

המכנה המשותף לרוב הפרסומים של שור בעיתונות הוא ניסיון מתמיד לנגח את העירייה או את תאגיד המים העירוני שלדברי שור "דופק את האזרח הקטן". הרושם המתקבל הוא ששור מכין את הקרקע להתמודדות שלו למועצת העיר בבחירות המוניצפאליות בשנה הבאה.

לפני כחודש וחצי שור זיהה את הפוטנציאל האלקטורלי הלוהט של מתקני הגישה הסלולאריים בדירות התושבים, והוא הקים את "מטה המאבק" נגד האנטנות הסלולאריות – ומאז שור מקפץ בין מאבק תושבים אחד למשנהו וגוזר לעצמו קופונים נאים בתקשורת. שימו לב למשפט המדהים הבא מפיו של שור בהודעתו על הקמת אותו מטה מאבק – מתוך כתבתה של יעל בן-דרור ב-mcity:

"אין לנו מאומה כנגד חברות הסלולר. המאבק שלנו מתמקד בעירייה ובבעל הדירה"

אתה הבנת את זה ברוך?! לאורי שור אין מאומה נגד חברות הסלולר שמנסות לנצל כל פרצה בחוק כדי להקים מתקני סלולר בדירה הגובלת בדירתכם – הטענות שלו הם דווקא לעירייה שעושה את מיטב יכולתה כדי למנוע מחברות הסלולר את מבוקשם. לאדם הזה פשוט אין בושה.

שימו לב לאיום המרומז שמשגר שור אל עבר בעלי הדירות:

"בעל הדירה, בעל נכס המשכיר את דירתו לחברת סלולר צריך לדעת: אם אנחנו לא ישנים טוב, אין סיבה שהוא ישן טוב. חשוב שכולם ידעו מי האדם המשכיר דירתו לשם הקמת אנטנות סלולר תוך סיכון שכניו."

יש מי שקולט את המסרים של אורי שור – להלן תגובה לכתבה של יאיר אלטמן בנושא האנטנות במגדל הלבנון ב-Mnews:

פתרון פשוט  על ידי דניאל @ 22/08/2007 18:18:00

לאתר את דירתו המכובדת של האדם [משכיר הדירה לחברות הסלולר], ולעשות שם נזקים סביבתיים אשר נמצאים בתוון האפור של החוקיות, למשל 11 בלילה, להגיע 3 רכבים ולהפעיל מוזיקה מכוונת אליו בקולי קולות עד 12 כנ"ל בשבת בבוקר, להביא פסולת של בעלי חיים ולהשליך לגינה שלו בכמויות. בקיצור, לגרום לו ולמשפחתו סבל קשה, זו המלצתי לדיירים במגדל הלבנון.

לאחר שערנות התושבים ופעילות נמרצת של העירייה הצליחה להביא להסרת מתקן הגישה הסלולרי בעמק האלה 82, אורי שור מצא את העוז לטעון לפני כשבועיים בכתבתה של דפנה לוי:

"עד היום העירייה לא נלחמה נגד האנטנות. היא נלחמה נגד תושביה"

בכך אורי שור הצליח להוציא משלוותם את דוברות העירייה, שבניגוד לתגובות החלביות שלהם בד"כ הם ענו לו כך:

"במשך חודשיים מאז חשיפת מתקן השידור הסלולרי פעלו במרץ ובחריצות המחלקה לפיקוח על הבנייה והמחלקה המשפטית על מנת להסיר את המתקן. הכל נעשה תוך עדכון התושבים והחלפת מידע שוטפת בין התושבים לבין העירייה. ברור לכל כי פעולת העירייה היא זו שהרתיעה את חברת 'פלאפון' מלהמשיך בפעילות בדירה.

חבל שמר שור עסוק בהטלת רפש על בסיס שבועי בעירייה מחד גיסא, ומאידך גיסא קושר לעצמו כתרים שאינם מגיעים לו".

לשיא השיאים בתעמולה, דמגוגיה זולה והסתה הגיע אורי שור בתמונות מרח' מגדל הלבנון של אירוע שהוא יזם, צילם והפיץ בשבוע שעבר לתקשורת. מתוך עיתון "ערי מודיעין" 7.9.07:

בשלט התלוי בחזית הבניין כתוב:

כאן מסרטנים את ילדיכם בחסות סלקום והעירייה

אותה תמונה הופיעה גם ב"זמן מודיעין"  6.9.07 בגודל עמוד שלם – שימו לב ש"זמן מודיעין" בחר לטשטש את המילה "סלקום" אך לא את המילה "העירייה". כנראה שב"זמן מודיעין" פוחדים מתביעת דיבה של חברת סלקום, אך לא איכפת להם להוציא את דיבת העירייה, שמן הסתם לא תתבע אותם:

השלט הוא כמובן שקר גס, ממספר סיבות:

  1. אין במגדל הלבנון שום מתקן שידור הפועל עדיין.
  2. העירייה אינה נותנת חסות לאנטנות במגדל הלבנון אלא מסייעת לתושבים לפעול להסרתן.
  3. כפי שמסביר המשרד לאיכות הסביבה, לא ניתן לקשור בין שהייה בסמוך לאנטנות סלולריות ובין מחלת הסרטן.

מתוך פרק המבוא לעבודה אקדמית בנושא "תעמולה פוליטית – מגיבוש ההמון לנאמנות למטרה":

עבודה זו תעסוק בתעמולה הפוליטית, ככלי להחדרת מסרים חדים וברורים שאיתם תוכל להזדהות אוכלוסיית יעד, כאשר לא פעם התעמולה נתפסת כהסתה ומובילה לפשע. קונפינו טוען כי קיים קשר הדוק בין תעמולה, הסתה וחופש הביטוי. לטענתו, כל תעמולה משתמשת במידה זו או אחרת בהסתה וכל הסתה הינה ברובה תעמולה. במקרים רבים שילהבו תועמלנים והסיתו את ההמון, כאשר לעתים הדבר הוביל לטירוף רגעי שאחז באספסוף בחוצות העיר והוביל לפוגרום

רובינו זוכרים היטב את האווירה בארץ שהובילה להתרת דמו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל – כיצד מנהיג האופוזיציה ביבי נתניהו מיהר לזירות הפיגועים והפיק מהן הון פוליטי, את ההפגנה בכיכר ציון בהם נישאו שלטים של רבין עם צלב קרס ובדמות ערפאת, את הקריאות "רבין בוגד" ואת פסקי "דין רודף" ו"דין מוסר".

מי שמסית נגד בעלי דירות וראשי העירייה ומציגם כמי שמסרטן את ילדנו מסייע באופן דומה ליצירת אווירה העלולה להסתיים באלימות.

יש להוקיע התנהגות חסרת מעצורים של פוליטיקאים המוכנים להסית ולשלהב את ההמון בכדי לקבל עוד כמה קולות בקלפי, ואל לעיתוני מודיעין לתת לפוליטיקאים נלוזים אלה את הבמה התקשורתית אליה הם משתוקקים כדי להפיץ את משנתם ואת עצמם ברבים.

אורי שור הוא במקצועו דובר, ונראה שהוא דובר מוכשר שמצליח לסובב על אצבעו הקטנה את עיתוני מודיעין. מן הסתם אורי שור הוא בהחלט מועמד ראוי לתפקיד דוברות עיריית מודיעין בקדנציה הבאה – אך אם ברצונו להתמודד למועצת העיר, כדאי שיזכור כי יש לנו כבר במועצה לא מעט דברנים ויחצנים המחבבים תארים רמים (ע"ע אמנון מרחב), ומה שאנו זקוקים לו הם דווקא אנשי עשייה.

  • Share/Bookmark

____________________________________________________________
נהניתם מהפוסט הזה? שתפו אותו עם חבריכם ושכניכם באמצעות רשימות התפוצה שלכם או באמצעות פייסבוק וטוויטר באייקון share/save לעיל. ניתן להירשם כאן לקבלת פוסטים חדשים בבלוג ישירות לתיבת המייל שלכם או להתעדכן ב-RSS או ב-בפייסבוק או ב-טוויטר . אם יש לכם טיפ או מידע מעניין לתרום לבלוג אתם מוזמנים לכתוב אלי ל- watch at modiin dot us. ביחד נשפיע!

פוסטים קשורים

14 תגובות ל“המירוץ לצמרת של אורי שור”

  1. מאת תושבת מודיעין: לפני 3 שנים

    לא ברור לי למה צריך להשמיץ מישהו שעושה את מיטב יכולתו לעזור בכל מיני מאבקים עירוניים. מותר לאורי שור לבחור איזה מאבק שהוא רוצה ולעזור למי שהוא רוצה. אינני מכירה אותו, אבל מה זה משנה אם הוא שואף גם להשתלב בפוליטיקה המקומית או אפילו הלאומית. זה בכלל לא רלבנטי ולא אכפת לי. אגב – אלה שבאמת מנהלים מאבקים נוטים להיות מנהיגים ולהשתלב בעולם הפוליטי. אז מה?
    אם מר שור עוזר למאבק צודק – עלינו רק לעודד אותו. תמיד יש את אלה שמובילים (המוכשרים וראויים יותר) ואת אלה המובלים (הציבור, ההמון). אורי שור החליט לתרום למאבק הצודק נגד הצבת אנטנות בדירות מגורים. מה אכפת לי מה תכניותיו העתידיות? מצידי שיהיה ראש הממשלה. כל עוד הוא עוזר לתושבים – מצוין. אני חושבת שהוא עושה עבודת דוברות נפלאה, הוא מצליח להשאיר את הנושא בכותרות – וצריך רק לשבח אותו.
    המאבק הזה צודק מאוד. אנשים לא רוצים לחיות בשכנות לדירות עם ציוד סלולרי. אנשים רוצים לחיות בקרבת אנשים – לא בקרבת אנטנות. איך היית מרגיש לו בדירה לידך היו אנטנות? למה צריך לחכות עוד שנים רבות למחקר שיוכיח סופית שאכן קיים קשר בין אנטנות לנזק פיזי. למה לא למנוע את זה עכשיו כשעוד אפשר? למה אתה בעצם בעד הצבת אנטנות אלה בדירות? למה אינך עושה שימוש בכוחך ובכשרונך למגר תופעה זו?

  2. מאת יקי: לפני 3 שנים

    לתושבת מודיעין האלמונית שלום,

    מדברייך אני מתרשם שאולי לא קראת את תגובתי אלייך בפוסט הקודם – אז הרי היא שנית:

    תושבת האלמונית שלום,

    ראשית, אשמח אם תצייני לפחות את שמך הפרטי. ביחס לשאלותייך:

    1. אני סבור שהעירייה מתמודדת עם הנושא ברצינות, וכמו בכל נושא בו העירייה מטפלת אפשר בוודאי גם לטפל יותר יסודי, יותר יעיל ויותר מהר. אני גם חושב שיש תהליך למידה בנושא.

    2. אני סבור כי כולנו – נבחרי הציבור, העירייה והתושבים – מאוחדים בדעה שאיננו רוצים אנטנות בדירות מגורים. הבעיה היא שהחוק במדינת ישראל מאפשר זאת.

    בוודאי תמצאי עניין בפוסט שפרסמתי היום בנוגע לשיטות העבודה של אורי שור שמוביל את "מטה המאבק" נגד האנטנות הסלולאריות.

    כאמור הביקורת שאני מביע בפוסט זה היא ביחס לדמגוגיה הזולה ודברי ההסתה שאורי שור בוחר לעשות. את מוזמנת להתייחס לגופה של הביקורת. מדוע את חוששת לציין את שמך?

  3. מאת תושבת מודיעין: לפני 3 שנים

    יקי,

    אני רואה שגם אתה ער בשעות המאוחרות של הלילה…

    דווקא קראתי את תגובתך לפוסט הקודם.

    לגופו של עניין – אינני סבורה כלל שאורי שור עושה שימוש בדמגוגיה זולה ובדברי הסתה. אורי שור יצא למאבק נגד הצבת אנטנטות סלולריים בדירות מגורים והוא עושה שימוש נכון, חכם ומוצדק בכל האמצעים המתאימים למאבק מסוג זה. זה המקום גם להודות למטה המאבק, ולכל נציגיה, על המלחמה העיקשת והמסודרת בתופעה המדאיגה. אורי שור גם נמנה עם מנהיגי המאבק ואני מאחלת לו הצלחה בהמשך.

    לילה טוב

  4. מאת יקי: לפני 3 שנים

    לתושבת האלמונית,

    אם "כאן מסרטנים את ילדיכם בחסות סלקום והעירייה" בעינייך אינו מהווה דמגוגיה זולה ודבר הסתה, אשמח לשמוע את ההגדרה שלך לדמגוגיה ודבר הסתה.

    הנה ההגדרות של מילון בבילון:

    דמגוגיה

    (נ') דרשנות רגשית, תורת הנאום הרגשי, תכסיסי הדמגוג, שלהוב ההמון

    הסתה

    (נ') שיסוי, ליבוי יצרים, חרחור-ריב, שלהוב למרד, המרדה, עירור מרד, קריאה למרי

  5. מאת תושבת מודיעין: לפני 3 שנים

    יקי,

    בעצם, משתמע מדבריך, שאורי שור וכל תומכיו טועים במאבקם, מסיתים את הציבור לחינם ועושים שימוש בדמגוגיה, ושבעצם, זה בסדר גמור להציב אנטנות סלולריות בדירות מגורים. האמנם?

    אני מנסה, אבל לא מצליחה להבין מה בדיוק מפריע לך – - איזה שלט שהציבו על בניין? האם זו ב-א-מ-ת הבעיה האמיתית?

    חשוב להסתכל על "מהות" הדיון – על ה – essence – - ולא על סמנטיקות למיניהם. אגב, זוהי טקטיקה לגיטימית ביותר לעשות שימוש במסרים קצרים וקיצוניים בניהול מאבק להשגת מטרה צודקת. ה"עיקר", במקרה הזה, או, אם נרצה – ה – essence – הוא בהרחקת אנטנות סלולריות מדירות מגורים וממקומות ציבוריים, ולא דיון דקדקני בשלט זה או אחר…
    אם שלט זה ישיג את המטרה – אז כל הכבוד.

  6. מאת יקי: לפני 3 שנים

    במלים אחרות, את מצדיקה את אלו שנאבקו נגד מדיניותו של רבין והשתמשו בכרזות בהן רבין הוצג כקצין SS, בדמות ערפאת, ובקריאות "רבין בוגד". הרי לדברייך "זוהי טקטיקה לגיטימית ביותר לעשות שימוש במסרים קצרים וקיצוניים בניהול מאבק להשגת מטרה צודקת".

    בניגוד אלייך, איני סבור שזה לגיטימי להשתמש בדברי הסתה, וראינו גם מה קרה לאחר שדמו של רבין הותר. מי שמסית ומתלהם נושא באחריות לתוצאות.

    המשרד לאיכות הסביבה מאשר הצבת מתקני שידור דלי הספק בדירות מגורים. הוא עושה זאת משום שהוא משוכנע שעל בסיס כל המחקרים כי אין בכך שום נזק לבריאות הציבור. הדבר היחיד שידוע הוא שהצבת מתקן כזה בבית מגורים גורמת לירידת ערך הדירות באותו בניין – וזה המניע הישיר להתארגנות תושבי מגדל הלבנון.

    במקום לבוא ולומר "פוגעים לנו בערך הדירות", אתם רצים מעבר לכביש למעון יקינטון ולקומפלקס הגנים, מפחידים את ההורים ומאשימים את העירייה בכך שהיא מסרטנת את ילדינו. בעינייך הכל כשר כדי למנוע ירידת ערך דירתך, ובעיני אורי שור הכל כשר כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו.

    כפי שכבר הבהרתי כמה פעמים – ואת כנראה מסרבת לשמוע – אני מתנגד להתקנת מתקני גישה בדירות מגורים. מבחינתי ירידת ערך הדירות היא סיבה מספיק טובה כדי למנוע זאת. הבעיה היא שהחוק מתיר זאת. לכן בעיני הפתרון האפקטיבי ביותר הוא ללכת לתוכנית פריסה מוסכמת עם חברות הסלולר, כדוגמת התוכנית שהציע אלכס ויינרב, בה לא יוצבו מתקני גישה בדירות מגורים ובסמוך לבתי ספר וגנים, המתקנים יהיו דלי הספק וישולבו בגופי תאורה באופן שלא יפגע בחזות העיר.

  7. מאת תושבת מודיעין: לפני 3 שנים

    יקי בוקר טוב,

    1) נושא רבין לא קשור לדיון, גם לא בצירוף אותיות ה – SS הכה מפחידות. לא תמיד נכון לשלוף את "קלף רבין" לכל דיון ודיון. נושא ה"הסתה" הוא עניין משפטי מורכב ולא מעניינינו, כעת. אי אפשר, אגב, להשוות בין השלטים שתולים תושבי גבעת C לבין השלטים שתלו בזמנו נגד רבין, אבל, שוב, זה לא עיקר העניין שמעסיק אותנו כיום במודיעין.

    2) יש דווקא המון מחקרים שטוענים שאכן יש נזק לבריאות הציבור.

    3) בעניין ירידת ערך הדירות – נכון מאוד. העניין באמת פוגע בערך הדירות. זה לא המניע הישיר להתארגנות, אבל, כן, זה בהחלט מהווה מניע רציני ביותר וזה בסדר גמור. מי רוצה שערך הדירה שלו תרד? רוב התושבים פה דואגים בראש ובראשונה לעניין הבריאות, אבל בהחלט נושא ערך הדירות חשוב מאוד ומדאיג את התושבים. כן אומרים שזה פוגע בערך הדירות – אף אחד לא מסתיר זאת, כפי שאתה טוען.

    4) אף אחד לא מפחיד את ההורים. ההורים מבוהלים בעצמם ממה שהם קוראים, מבינים ומפרשים. אי אפשר לזלזל באינטליגנציה של ההורים. זהו לא קהל פשוט ומוסת. יש במודיעין המון אנשים משכילים וחכמים שמבינים את רצינות העניין. אף אחד לא מפעיל לחץ פסיכולוגי או אחר על אף אחד.

    5) "בעינייך הכל כשר כדי למנוע ירידת ערך דירתך, ובעיני אורי שור הכל כשר כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו." ראשית, אינך יודע מה כשר ומה לא כשר בעיני, שכן אינך מכיר אותי. שנית, למה אתה סבור שערך דירתי תפגע? מי אמר שאני גרה סמוך למקום הזה? לידיעתך, ערך דירתי לא תפגע.

    6) בעניין אורי שור, אשמח מאוד אם יקודם פוליטית. מגיע לו. ובכלל, אם הוא יצליח להסיר את האנטנות האלה – אני בטוחה שיתווספו לו תומכים רבים. כך פועלת הפוליטיקה. אם אתה טוב ופועל למען הציבור, עוזר ותורם – יצביעו עבורך. אם לא – אתה מחוץ לתמונה. העיקר שהוא פועל למען מאבק מוצדק זה. אם הוא גוזר קופונים פוליטיים on the way – מצוין! כך מתנהל העולם הפוליטי וטוב שכך.

    7) "כפי שכבר הבהרתי כמה פעמים – ואת כנראה מסרבת לשמוע": אני דווקא לא מסרבת לשמוע כלום. אני שומעת הכל. אנחנו הרי מנהלים דיון תרבותי ולא צריך להתעצבן, יקי. לכל אחד מותר להביע את דעותיו…

    8) "אני מתנגד להתקנת מתקני גישה בדירות מגורים"….מעולה! אז אנחנו מסכימים, בעצם:) חבל, אם כך, שלא באת להפגין. אה, רגע, בעצם – למה שתבוא? זה הרי לא קרוב לביתך, ואין מה לעשות – אנשים מצביעים ברגליים, מסתבר, רק כשזה ממש ממש נוגע להם. אין לי ספק שכאשר חברות הסלולר יתקינו אנטנות מול ביתך – אתה תהיה הראשון לצאת למאבק כדי להגן על משפחתך ועל ערך דירתך.

    9) יש המון חומר באינטרנט בנושא. ראה לינק אחד ישראלי, למשל: http://www.local.co.il/nocell/

    שנה טובה

  8. מאת יקי: לפני 3 שנים

    בוקר טוב גם לך, תושבת מודיעין האלמונית,

    1. הדמגוגיה הזולה וההסתה שנוקט בה אורי שור זהו עניינו של הפוסט הזה. הבלוג שלי עוסק בביקורת על פוליטיקאים והאופן בהם הם מתנהלים כדי שבוחרים יביאו זאת בחשבון ביום הבחירות. מי שבוחר לנהוג כפי שאורי שור נוהג הוא בעיני לא ראוי.

    2. אני לא מכיר מחקר רציני ומוכר שמצביע כי הקרינה ממתקני שידור סלולרי מזיקה לבריאות או מסרטנת – אם את מכירה כאלה אשמח אם תצרפי לינק.

    3. הסתכלתי על התמונות והכיסוי התקשורתי מההפגנה שלכם ביום א' – נושא ירידת ערך הדירות לא הוזכר במילה. הכל נסוב רק סביב הילדים.

    http://mcity.co.il/index.php?id=15349
    http://mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=6721

    4. אולי את לא קוראת עיתונים?

    מ"ערי מודיעין" 7.9.07:

    "הפגנה נוספת התקיימה ביום ראשון השבוע ליד מעון יקינטון וליד גני הילדים שסק, שושן, שיטה והשקמה, הנמצאים ברחוב מגדל הלבנון פינת נחל שורק. שור: "אריגנו את ההפגנה, וחילקנו ברושורות להורים במטרה ליידע אותם לכך שמעל לראשם עומד לקום מגה אתר של חמש אנטנות של סלקום. התגובות היו מדהימות… אנו נמשיך לפעול בגנים אחרים כיד ליידע את ההורים שימשיכו ללחוץ על העירייה."

    5. אני מסיק שבעינייך ההסתה בה משתמש שור (ובאופן דומה ההסתה נגד רבין בזמנו) היא כשרה מכיוון שכתבת "זוהי טקטיקה לגיטימית ביותר לעשות שימוש במסרים קצרים וקיצוניים בניהול מאבק להשגת מטרה צודקת" ו-"אם שלט זה ישיג את המטרה – אז כל הכבוד". לגבי מקום מגורייך – כאשר מסתירים את זהותך אנשים מתחילים להניח הנחות, ורוב רובם של הפעילים בנושא האנטנות במגדל הלבנון הם תושבי מגדל הלבנון.

    6. שיבושם לך. אני בדעה שמי שמתלהם ומסית בחוסר אחריות אינו ראוי לתפקיד ציבורי.

    7. מחיתי נגד זה שחזרת ואמרת שמשתמע מדברי כי "זה בסדר גמור להציב אנטנות סלולריות בדירות מגורים" בעוד שהבהרתי מספר פעמים שאני מתנגד לכך.

    8. נכון, אנחנו מסכימים על המטרה, אך לא על הדרך. אני מתנגד לדמגוגיה זולה ולהסתה, ואני מאמין שהדרך לפתור את הבעיה היא באמצעות הגעה לתוכנית פריסה מוסכמת עם חברות הסלולר, בנוסח ההסכם של ויינרב עם תיקונים ושינויים כאלה או אחרים.

    שנה טובה גם לך ולמשפחתך

  9. מאת rona: לפני 3 שנים

    במקום להתנצח על גב התושבים התמימים ולהשמיץ את מר שור יש להתגייס למען הסרת אנטנות מדירות מגורים ומקרבת בתי ספר וגנים.
    המחאה והמאבק לגיטימיים בסך הכל רוצים לגדל את ילדינו בשקט ובסביבה בריאה, זאת המטרה!!!!
    ואם בפעולתו המבורכת של מר שור היא תושג סביר להניח שגם ירוויח מהעניין. די לצרות העין…..

    וגם בפוליטיקה צריך ורצוי לעשות ולפעול למען הציבור.

  10. מאת יקי: לפני 3 שנים

    את מוזמנת להפנות את עצתך למר שור, שיחדל מההסתה שלו נגד בעלי הדירות ונגד עיריית מודיעין.

    גם המחאה והמאבק נגד הסכם אוסלו היו לגיטימיים – אבל ההסתה נגד יצחק רבין לא היתה לגיטימית והשלכותיה היו הרות אסון.

    אנשי הימין הפיקו לקחים ונהגו בצורה ברובם בצורה שקולה ואחראית במחאה ובמאבק נגד עקירת התושבים מגוש קטיף – חבל שאת ואורי שור לא למדתם דבר.

  11. מאת rona: לפני 3 שנים

    תפסיק ל"חגוג" על נושא רצח רבין זכרו לברכה על מנת לנגח את מר שור.זה לא עניין פוליטי ופוליטיקה אינה מעניינינו, רק רוצים שקט ובריאות.

    אתה זה שכל הזמן מניף את הדגל הפוליטי, אנחנו מחפשים רק איכות חיים לנו ולילדינו.
    אנו לא ימניים לא שמאלניים ולא שונאים רק רוצים שקט!!!

    אתה "מושך" את השיח הציבורי והכל כך בנאלי לכיוון לא נכוןו והכל ככל הנראה לשרת את מטרותיך.

  12. מאת יקי: לפני 2 שנים, 12 חודשים

    המטרות שלי הן שהנורמות הציבוריות בעיר שלנו יהיו ראויות ובעיני ההסתה של אורי שור נגד בעלי דירות ונגד העירייה המסרטנים כביכול את ילדנו זו התנהגות פסולה והסתה, בדיוק כמו ההסתה בזמנו נגד רבין, וכל זאת על מנת להפיק רווח פוליטי.

    לא יזיק אם גם תושבי מגדל הלבנון יוקיעו את התנהגותו המקוממת של אורי שור.

  13. מאת יקי: לפני 2 שנים, 11 חודשים

    להלן תגובות שהתפרסמו בבלוג המראה ב-GO443:

    שם הכותב:

    09/09/2007 16:10:09
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    אין הפסקה לקראת החג ??????????
    שם הכותב:

    כרמל 09/09/2007 19:57:51
    אימייל:

    כותרת
    הפגנה
    תגובה

    היום הייתה הפגנה במודיעין על הסרת האנטנות, צוות הוידיאו של האתר ראיין אותי, אל תספרו רדפתי אחרי הכתבת
    יקי שלא תצלוב אותי שם
    מכירה אותך
    שיהיה שנה טובה
    שם הכותב:

    שבי 09/09/2007 20:01:54
    אימייל:

    כותרת
    יקי לפני הכול שנה טובה
    תגובה

    עכשיו אני אתפנה לקרוא ואחר כך אגיב
    אוהב את הכתיבה שלך תמשיך כך
    שם הכותב:

    10/09/2007 08:32:07
    אימייל:

    כותרת
    מכתב שאלכס וינרב שלח לכל התושבים
    תגובה

    שלום רב,
    אפתח בבשורה טובה:
    בעקבות לחץ רציני שלי על המנהל האחראי בחברת סלקום מוטי גליצר,

    הוא נאות היום (9.9.2007) להסכים לבקשתי,

    לא להתקין את האנטנות המתוכננות בדירה שברחוב מגדל הלבנון 19

    לפחות עוד כמה שבועות,

    כדי לתת למועצת העיר מודיעין מכבים רעות

    עוד קצת זמן לאשרר את "תוכנית הפריסה הסלולרית" העירונית.

    ועכשיו לדברי הסבר:

    שוב עולה הנושא של גילוי אנטנות קטנות ("מתקני גישה" כהגדרתם ב"חוק הבזק" )

    בתוך דירות מגורים בסמוך לשכנים עם ילדים,

    ושוב מוצתת אש המרד הצודק של התושבים והעירייה כנגד התקנה חשאית זו, והעיר כמרקחה.

    והנה הדילמה:

    מצד אחד כל התושבים רוצים לשוחח בנייד, ולשם כך דרושות כמובן אנטנות.

    מצד שני אף אחד לא רוצה אנטנה כזו ליד ביתו או בדירה מול דירתו NIMBY-not in my backyard .

    מצד שלישי, חברות הסלולר מחוייבות לאפשר קליטה סלולרית נאותה למנוייה ,

    וכשהרשויות העירוניות מסרבות או מקשות את האישור להתקנתן בשטח העיר,

    נאלצות חברות הסלולריות להתקין אנטנות קטנות בתוך דירות מגורים בהסתר ,

    במסגרת "חוק הבזק" , וכך יש קליטה לכולם אך כמובן שלא כולם מרוצים!

    אנחנו בעיריית מודיעין מכבים-רעות "עושים חיים קשים" לחברות הסלולריות

    ומנסים לגרום להם להוציא את האנטנות הקטנות מתוך הדירות

    בשיתוף פעולה של מהנדס העיר, המחלקה המשפטית והפיקוח על הבנייה.

    (לדוגמא: מהנדס העיר הוציא צווים מינהליים,

    המחלקה המשפטית פועלת להגיש כתבי תביעות,

    המפקח על הבנייה נכנס לדירות ומגיש דוחות על שימושים חורגים וכדומה,

    הגזברות מחייבת החלק בדירה המשמש את האנטנות לפי ארנונה הגבוהה לעסקים ועוד)

    אפילו השכרנו את שירותיו של מומחה עצמאי המתמחה בתחום האנטנות הסלולריות

    כדי להיכנס לדירות ולהסביר לנו איזה ציוד מתקינים החברות הסלולר בדירות ואיפה מוחבאים האנטנות לפעמים .

    ואכן לאחר מאמצים כבירים של כל הכוחות בעירייה,

    אנחנו מצליחים בשיטתיות להוציא או להביא להסרתם או להביא לדחיית התקנתם

    של אנטנות סלולריות קטנות במספר דירות שידועות לנו עליהם.

    ואז מה קורה?

    החברות הסלולריות מוציאות את האנטנה מדירה אחת, ומעבירה אותה לדירה אחרת!!!

    שכן החברות הסלולריות משלמות כ-3000 דולר לחודש לדייר כזה, ויש הרבה קופצים על המציאה!

    ולכן, הבעיה נפתרת אולי לבניין מגורים אחד, והופכת לבעייתה של בניין מגורים אחרת!!!

    בנוסף- רבים מהאנטנות הקטנות אנחנו לא מצליחים לגלות,

    ואנטנות גדולות וגלויות אחרות שמוקמות בסמוך לבתי ספר ולבתי התושבים,

    הן חוקיות על פי תמ"א 36, ואין לנו את האפשרות החוקית להסרתם.

    רק פתרון בהסכמה בשיטת win-win

    יביא להפסקת תהליך מסוכן ומייגע זה.

    עיריית מודיעין מכבים רעות הפקידה בידי את מלאכת מציאת הפתרון,

    ואכן בשנת 2005 הצלחתי בתהליך של win-win

    להביא את פרטנר, סלקום, פלאפון ומירס לחתום על הסכם במשותף,

    שתוסרנה כל האנטנות הקטנות המוסתרות בדירות ברחבי העיר,

    וכל האנטנות הגדולות הגלויות הלא חוקיות גם יוסרו ,

    ויתקינו במקומן אנטנות דלות-הספק וקטנות בעוצמתן ובגודלן ,

    והן תותקנה בתוך עמודי התאורה שברחובות הראשיים ,

    כאשר יש מקדם בטיחות נוסף של 100 מטרים ממוסדות חינוך

    ו-50 מטרים מבתי מגורים (כשהמשרד להגנת הסביבה דורש רק 1.5 מטר! לאנטנות אלו)

    בנוסף, החברות חתמו שיגישו כתב שיפוי ופיצוי בגובה 100% על חשבון החברות הסלולריות

    במקרה ותושב יתבע על ירידת ערך הדירה שלו בעקבות הימצאות אנטנות סלולרית בקרבת ביתו

    לפי סעיף 197 לחוק התיכנון והבנייה,וכן עוד מקדמי בטיחות נוספים.

    נחתם גם שתוך חצי שנה מתחילת הפריסה הסלולרית החדשה,

    יוסרו כל האנטנות הקטנות בדירות (כמו במגדל הלבנון 19) ויוסרו כל האנטנות הגדולות הלא חוקיות,

    ולא יותקנו עוד אנטנות קטנות ומוסתרות בעתיד בדירות בעיר .

    זו הדרך היחידה להבטיח מקסימום קליטה במינימום קרינה.

    4 החברות הסלולריות ביקשו סך הכל כ-60 אנטנות דלי הספק

    שיותקנו בעיר מודיעין מכבים-רעות בשנים הקרובות ,

    כאשר יתקינו כרגע רק את הכמות שנחוץ לקליטה נאותה (כ-15 אנטנות דלי הספק)

    וישאר להם האפשרות להתקין את שארית כמות האנטנות שאושרו בשנים הבאות

    בהתאם לגידול העיר, וכאשר תהיה דרישה לקליטה מוגברת במרכזי המלאכה והתעסוקה

    בשטח עיר של מעל 60000 דונם (יותר גדול משטח תל-אביב!).

    כל הצהרות הפוליטיקאים , והרוצים להיות פוליטיקאים והמתלהמים

    שמציעים שישרפו אנטנות או ידאגו ל"יד חזקה" מול החברות הסלולריות-

    זה רק ברברת מיותרת ללא שיניים.

    רק פריסה בהסכמה ייתן מענה לכל העיר.

    ולכן, אני שוב פונה למספר חברי מועצת העיר שלי,

    לגלות אחריות ובגרות ולהצביע בקרוב

    על אישור תוכנית הפריסה שכולנו אישרנו בשנת 2005,

    אשר הומלצה כתוכנית הכי מומלצת לפריסה סלולרית

    על ידי וועדת מנכל"ים של ממשלת ישראל

    ובכך לשים קץ לאנטנות המוסתרות בתוך דירות מגורים,

    וקץ לאנטנות גדולות ומסוכנות בקירבת בתי ספר ומרכזים מסחריים,

    ובכך נוכל לקלוט שיחות בנייד מכל מקום ובמינימום קרינה.

    בנוסף, סוכם שבאחת מישיבות המועצה הקרובות,

    יופיעו 4 מומחי סלולר בפני מועצת העיר, ויחוו דעתם המקצועית על תוכנית הפריסה העירונית

    כשבסופו של ישיבה תצביע מועצת העיר על דרכה בנושא הסלולר.

    חבר מועצה שלא יצביע על אישור תוכנית הפריסה או דרך פעולה אמיתית אחרת-

    שיראה את עצמו כאחראי ישיר לסכנות מהאנטנות!!!

    בינתיים בעקבות לחץ רציני שלי על המנהל האחראי בחברת סלקום מוטי גליצר,

    הוא נאות היום (9.9.2007) להסכים לבקשתי,

    לא להתקין את האנטנות המתוכננות בדירה שברחוב מגדל הלבנון 19

    לפחות עוד כמה שבועות,

    כדי לתת למועצת העיר עוד קצת זמן לאשרר את "תוכנית הפריסה הסלולרית" העירונית.

    מובן מאליו שכשיאושר התוכנית-לא יהיה כבר צורך באנטנות שבדירה זו.

    אני מקווה שבקרוב נוכל לבשר לדיירי מגדל הלבנון 19 ולשכניהם המודאגים,

    ולדיירי רחוב חרצית 28, לדיירי רחוב לוי 7 ועוד ועוד דיירים בכתובות נוספות,

    שמועצת העיר אישרה את תוכנית הפריסה הסלולרית, ויעשה סדר בתחום זה .

    אני חוזר ומודיע לתושבי העיר ,

    שיש על מי לסמוך,

    ושאני מטפל ודואג לפתרון הסכנה הסלולרית ,

    ואני לא ארפה עד למציאת הדרך הכי טובה

    לאפשר קליטה נאותה במינימום קרינה
    שם הכותב:

    יקי 10/09/2007 10:13:39
    אימייל:

    כותרת
    שנה טובה כרמל ושבי
    תגובה

    ובאשר למכתב לעיל של אלכס ויינרב -אני בהחלט מסכים איתו. המצב הקיים גרוע יותר מאשר תוכנית הפריסה המוסכמת. צריך לבחון שוב את התוכנית, לשמוע עוד כמה מומחים בלתי תלויים, וללכת לפתרון מוסכם עם חברות הסלולר – בין אם לפי מתווה ויינרב או לפי מתווה אחר.

    איני מסכים עם ויינרב שצריך לעשות זאת עם אקדח לרקתנו, וזה לא צריך להיות בהכרח עניין של כמה שבועות. אבל זה גם לא צריך לקחת כמה שנים וצריך להפסיק למסמס את זה כפי שזה ממוסמס מאז 2005.

    זה נושא שאפשר וצריך להכריע בו לפני בחירות 2008.
    שם הכותב:

    10/09/2007 11:52:13
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    לא הבנתי מי הפולטקאים בסיפור
    הרי מודבר ב"סגן יו"ר הוועד"
    מזכיר לי את ועד הבית של הגששים
    שם הכותב:

    יקי 10/09/2007 12:33:15
    אימייל:

    כותרת
    הפוסט הזה עוסק באורי שור
    תגובה

    שהוא חבר מרכז הליכוד ולפי כל הסימנים שור מכין את הקרקע להתמודדות שלו בבחירות המוניציפליות במודיעין בשנה הבאה.
    שם הכותב:

    10/09/2007 14:16:56
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    יקי
    זה שאתה נותן לו במה "מכשירה" אותו
    אם היית מתעלם אולי לא עוד גושלים היו מכירים אותו
    שם הכותב:

    יקי 10/09/2007 18:04:47
    אימייל:

    כותרת
    עוד "הכשר" כזה ואבדנו ;)
    תגובה

    כפי שכתבתי לעיל קשה לפתוח היום עיתון מבלי להיתקל בשמו של אורי שור.

    מה שאתה אומר עשוי להיות נכון רק למי שאינו קורא את המקומונים אך קורא בדבקות את הבלוג שלי, ובכך אופן עוד "הכשר" כזה ואבדנו… ;)
    שם הכותב:

    רונית 11/09/2007 06:20:08
    אימייל:

    כותרת

    תגובה

    יקי שנה טובה
    ברכות על הבלוג
    השכלנו
    שם הכותב:

    יקי 11/09/2007 09:48:43
    אימייל:

    כותרת
    רונית, תודה על המשוב
    תגובה

    ושנה טובה גם לך ולמשפחתך

  14. [...] הפיץ לעיתונות צילומים שלו מרחוב מגדל הלבנון של שלט "כאן מסרטנים את ילדיכם בחסות סלקום והעירייה") הלקוחים מכתבתו של אייל מלול בזמן מודיעין: מבחינתי [...]

Subscribe without commenting

`

השארת תגובה